ژل رویال

ژل رویال اصلی‌ترین ماده غذایی زنبور ملکه است. این ماده پروتئینی که توسط زنبور کارگر تولید می‌شود، این ژل از فک پایینی زنبور عسل کارگر‌ ترشح می‌شود. همچنین از این ژل برای تغذیه لارهای تازه تولید یافته استفاده می‌شود و تا سه روز نیز تنها از این ماده غذایی که شیری رنگ است تغذیه می‌کنند. البته این ژل نام‌های دیگری نیز دارد که به آن شیر زنبور یا بزاق زنبور نیز گفته می‌شود.

مواد تشکیل دهنده ژل رویال

ژل رویال تقریبا 60 تا 70 درصد آب دارد. ژل رویال شامل  ویتامین‌ها، قند، چربی، نمک‌ها، پروتئین، کربوهیدرات و 17 آمینو اسید متعددی تشکیل شده است. وجود آمینواسیدهای ژل رویال نظیر 8 آمینو اسیدهای ژل رویال است. این ژل مانند بهترین عسل وحشی دارای مقادیر فراوان مواد معدنی، اسید پانتوتنیک، بعضی از آنزیم‌ها، ویتامین c است. در این مبحث در خصوص خواص بی‌نظیر ژل رویال بیشتر صحبت می‌کنیم.

خواص منحصر به فرد ژل رویال

از خواص و فواید ژل رویال می‌توان به مواردی از این دست اشاره نمود:

  1. تسکین حساسیت
  2. استحکام استخوان‌ها
  3. باروری مناسب
  4. درمان سرطان پستان
  5. محافظت از پوست
  6. تقویت حافظه
  7. ترمیم زخم‌ها
  8. پایین آوردن نشانه‌های یائسگی
  9. بهبود دیابت
  10. کنترل سیستم ایمنی بدن
  11. سلامت کبد

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

ژل رویال

1. تسکین حساسیت

با استفاده نمودن ژل می‌تواند هیستامین موجود در ژل رویال به مواد حساسیت‌زا مبارزه کند. این یکی از خواص ژل است که قادر خواهد بود. نشانه‌های حساسیت را برطرف کند و برای درمان حساسیت‌های فصلی گزینه مناسبی خواهد بود.

2. استحکام استخوان‌ها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با خوردن ژل رویال می‌توانید تا حد زیادی از مبتلا شدن به پوکی استخوان پیشگیری کنید؛ در ضمن کمک می‌کند که جذب کلسیم در بدن به خوبی انجام شود.

3. باروری مناسب

از فواید ژل رویال می‌توان به باروری مناسب و خوب اشاره کردن این ماده غذایی که سرشار از مواد معدنی مختلف است به حرکت اسپرم‌ها، بالا رفتن اسپرم بالغ و یک دست بودن دی ان ای در مردان موثر است. این ماده به دلیل داشتن مولکول رویالاکتین موجب افزایش باروری در مردان نیز می‌باشد.

در ضمن ژل رویال در دوران باروری خانم دارای خواص منحصر به فرد بسیار زیادی است با تهیه و مصرف این ژل می‌توان یک باروری سالم و خوبی را تجربه نمود. همچنین این ماده باعث متعادل شدن هورمون‌های زنانه را می‌گردد. مهم‌ترین هورمون در خانم‌ها استروژن هست که کمک می‌کند که قاعدگی مرتب و به موقعی داشته باشید. در ضمن ژل رویال نقش بسیار مهمی در تقویت میل جنسی آقایان و بانوان ایفا می‌کند.

4. درمان سرطان

احتمالا باور این مسئله شاید برایتان کمی سخت باشد که مگر با مصرف ژل رویال می‌توان سرطان پستان را درمان کرد درست است این بیماری شایع‌ترین نوع سرطان در جهان است به خصوص در زنان خیلی زیاد دیده می‌شود با مصرف نمودن این ژل، بدن را در برابر سلول‌های سرطانی مقاوم می‌کند.

ژل رویال

5. محافظت از پوست

با مصرف نمودن ژل رویال و سپس در برابر نور خورشید قرار گرفتن تا باعث بازسازی و‌ ترمیم دوباره پوست گردد. این بازسازی موجب بالا رفتن و ساخت کلاژن در بدن می‌شود.
از خواص ژل رویال و عسل وحشی کوهی می‌توان به مبارزه کردن پوست در برابر پیری و چین و چروک اشاره کرد. در ضمن به بهبود بخشیدن مشکلات پوستی مثل درماتوز، اگزما، پوست خشک، آکنه می‌پردازد و نتیجه حاصل شده از این ژل موجب صاف شدن و بهبود پوست می‌گردد.

6. تقویت حافظه

یکی از مزایای ژل رویال افزایش حافظه کوتاه مدت است. همچنین نقش کلیدی در عملکرد سلول‌های عصبی دارد از سایر فواید این ژل می‌توان به نقش مثبت که این ماده بر روی یادگیری دارد. وجود آنتی اکسیدان‌ها در ژل رویال کمک به پیشگیری و درمان بیماری‌های عصبی نظیر بیماری‌های آلزایمر دارد.

7. پایین آوردن نشانه‌های یائسگی

طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته توسط متخصصین در این حوزه شایان ذکر است که با مصرف خوراکی ژل می‌توان تمامی مشکلات اداری و جنسی را تسکین داد و همچنین با بالا رفتن میل جنسی موجب می‌گردد که سلامت زنان در سنین 50 تا 60 سالگی تضمین نمود.

8. بهبود دیابت

خواص درمانی عسل فوق‌العاده است. یکی دیگر از خواص درمانی ژل رویال بهبود دیابت و کنترل میزان قند خون است. با پژوهش‌های صورت گرفته در سال 2016 نشان داده شده است که نزدیک 1000 میلی گرم به این معنا که استفاده نمودن این ماده به مدت سه بار در روز باعث کاهش میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌شود. در ضمن وجود این ماده در بدن موجب می‌گردد که سطح کلسترول خون و بیماری‌های قلبی و عروقی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

9. کنترل سیستم ایمنی بدن

ژل رویال با تولید لنفوسیت‌های T در بدن به سیستم ایمنی بدن را کنترل می‌کند. این سلول‌ها می‌توانند آنتی اکسیدان بادی در بدن بسازند و با میکروارگانیسم‌ها به مقابله کنند. برخی از بیماری‌هایی که می‌توان از طریق ژل رویال کاملاً بهبود یابد اعم از لوپوس یا آرتریت روماتوئید است.

10. سلامت کبد

یکی از عضوهای بسیار مهم و اصلی بدن کبد است. با  مصرف ژل رویال می‌توان بافت کبد را در برابر سموم موجود در کبد مراقبت کنید. این ماده عملکرد سم‌زدایی بدن را راحت‌تر می‌کند. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط محققین دریافتند که نوشیدن یک لیوان آب خود به تنهایی می‌تواند نزدیک 200‌ ترکیب سمی را وارد کبد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که از کبد خود بیشتر مراقبت کنید ژل رویال می‌تواند در سلامت کبد شما نقش بسیاری مهمی ایفا کند.

11. ترمیم زخم‌ها

آیا می‌دانستید که ژل رویال مانند عسل کوهی اصل یک ضد عفونی‌کننده بسیار قوی پوست است که به‌ ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. همچنین به دلیل قابلیت ضد التهابی که دارد. اکسیداسیون و کلاژن را کم می‌کند و موجب از بین بردن ضایعات پوستی می‌شود. بنابراین با تولید لیپید در بدن به بهبود زخم‌ها سرعت می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *