فواید مهم عسل ‌ها

همانطور که می‌دانید عسل‌ها یکی از مغذی‌ترین ماده‌هایی است که امروزه به فواید آن یافت شده است. ما در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

عسل حاوی آنتی اکسیدان‌های مهم است

یکی از فواید مهم عسل ‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی آن است، عسلی حاوی آنتی اکسیدان‌های مهم بسیاری است: فنا‌ها، آنزیم‌ها و مواد گیاهی مانند فلونوئیدها و اسیدها آلی و دقیقاً این ترکیبی از مواد است که عسل را سالم می‌کند به نظر شما آنتی اکسیدان‌ها برای چیست؟ آن‌ها می‌توانند خطر سکته‌های قلبی و حملات قلبی و همچنین برخی از سرطان‌ها را کاهش دهند.

علاوه بر این، خواص درمانی عسل برای بدن فوق‌العاده است، آنتی اکسیدآن‌های موجود در عسل می‌توانند فشارخون را کاهش دهند. این باعث می‌شود شریان‌ها گسترش یابند. جریان خود به قلب افزایش می‌یابند. جریان خون قلب افزایش می‌یابد و آنتی اکسیدآن‌ها همچنین از لخته شدن خود جلوگیری می‌کنند که می‌تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود. در یک مطالعه، آنتی اکسیدآن‌ها قادر به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو و بهبود بینایی بودند.

فواید عسل برای سرفه

بهترین عسل وحشی نه تنها مزه خوبی دارد، بلکه یک قاتل واقعی ویروس است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. به سوزش حاد سرفه و سرماخوردگی کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر عسل را به چای یا شیر داغ خود اضافه کنید، می‌تواند ترکیب سرطان زایی را برای شما به وجود بیاورد به همین دلیل هم بهتر است نوشیدنی شما کمی خنک شود. از دمای 40 درجه، آنزیم‌های درمانی در عسل از بین می‌روند. مطالعات فعلی بر این باور است که در برابر گلو درد و سرفه بسیار مؤثر است. در برخی از موارد، آب شیرین حتی از داروهای سنتی سرفه نیز مؤثر بود. علاوه بر این، آب معجزه باعث خواب آرامش‌بخش شد. لطفاً توجه داشته باشید، به کودکان زیر دوازده ماه هنوز نباید عسل داده شود.

عسل طبیعی

جایگزین قند

زنبور عسل یک غذای طبیعی، عاری از چربی و مواد خطرناک مانند کلسترول یا پورین است. در مقایسه با شکر، حاوی مواد مغذی بیشتری است: سدیم، پتاسیم، منیزم، کلسیم و آهن. اما با کودکان زیر 12 ماه مراقب باشید! زیرا می‌تواند حاوی میکروب‌های کلستریدیوم بوتولینوم باشد که می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود.

به علاوه عسل، مانند شکر باعث پوسیدگی می‌شود. به دلیل ماهیت چسبنده آن، عسل حتی از شکر گرانول نیز بیشتر می‌ماند. بنابراین، درست مثل شکر، عسل بسیار کم مصرف استفاده کنید. خلاصه این که، عسل به دلیل داشتن مواد مغذی موجود می‌تواند یک شیرین‌کننده جایگزین قند باشد.

در برابر باکتری‌ها مؤثر است

حتی در مصر باستان، عسل همیشه به عنوان دارویی برای بیماری‌های مختلف و برای بهبود زخم‌ها ارزش داشته است. عسل خاصیتی ضد باکتریایی، ضد قارچ و آنتی‌اکسیدانی دارد که مبتنی بر مکانیسم‌های مختلف است. به طور خلاصه باید بگوییم که عسل از بزاق زنبور عسل تولید می‌شود.

علاوه بر این، مواد دیگری نیز در عسل وجود دارند که مانع از رشد باکتری‌ها می‌شوند. عسل از پوسیدگی باکتری‌ها بیماری‌زا در بدن و تشکیل به اصطلاح به یو فیلم جلوگیری می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بر این اساس، عسل سیستم ارتباطی این باکتری‌ها را مسدود کرده و بنابراین ثابت کرده است که در برابر قارچ‌ها و رادیکال‌های آزاد مؤثر است.

عسل

عسل روی پوست بیمار

برخی از دانشمندان با این موضوع سروکار داشتند: آن‌ها افراد مورد آزمایش را با عسل خام درمان کردند که از شوره سر، خارش شدید، تبخال و همچنین ریزش مو رنج می‌بردند. وظیفه: عسل را به راحتی با آب گرم حل کنید، روزانه آن را در مناطق آسیب‌دیده پوست بمالید و پس از حدود سه ساعت با دقت بشویید.

پس از یک هفته مشاهده خواهید کرد. که این علائم از بین رفته است و ضایعات رو به بهبودی می‌رود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که عسل می‌تواند به راحتی شوره آزاردهنده را از سر بزداید و خارش را کاهش می‌دهد. علاوه بر این عسل همچنین می‌تواند آفتاب‌سوختگی را نیز از بین ببرد و پوستی زیبا و شاداب را به شما هدیه دهد.

از عسل گرفته تا ماساژ

چگونه عسل کوهی اصل می‌تواند در برابر کمر درد کمک کند؟ باید بگوییم که از گذشته تا کنون عسل تنها جنبه دارویی ندارد. به همین دلیل هم در ترکیب با برخی از ماساژ درمانی و تحریک مناطق رفلکس، خواص عسل می‌تواند به آرامش منجر شود و تأثیر مثبتی بر مشکلات کمر شما داشته باشد. ماساژ عسل را می‌توان در تمام بدن اعمال کرد، اما بیشتر قسمت پشت آن با این ماساژ انجام می‌شود.

در عمل، چنین به نظر می‌رسد که ناحیه بدن برای درمان کاملا تمیز و گرم است، عسل مایع بر روی بدن شما مانند برس می‌شود. فقط مایع عسل می‌تواند روی پوست شما یک اثر آرامش‌بخش را ایجاد کند. دسته‌های ماساژ حرفه‌ای می‌توانند منافذ پوستی را باز کند، عسل می‌تواند وارد لایه‌های پوست شود و در آنجا آرامش یابد.

خاصیت عسل طبیعی

عسل تقویت‌کننده خلق و خو

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که گاهی با نوشید یک دم‌نوش با عسل، تا چه اندازه آرامش گرفته‌اید و توانسته‌اید مشکلات خود را با آرامش بیشتری حل کنید. برای این کار کافی است یک فنجان شیر گرم با عسل باعث افزایش سطح سروتونین و در نتیجه رفاه عمومی حال شما حاصل می‌شود. اگر نان صبحانه خود را با عسل آغشته کنید یا از یک کاسه میوه و ماست با شیرینی عسل لذت ببرید، به سرعت متوجه خواهید شد که چطور حالت شما بالا می‌رود.

غذا وسیله اصلی زندگی و انرژی است. مصرف عسل همچنین می‌تواند اثر بخشی آن را در اینجا نشان دهد. زیرا عسل توانسته است خود را به عنوان منبع سریع انرژی ثابت کرده است. همچنین مانند مومیایی بر روی زبان شما قرار دارد و برای بدن و ذهن مفید است.

عسل کوهی و وحشی ترکیبات اکسیژن تهاجمی را در خون و سلول‌ها به دام می‌اندازد و از این طریق از تخریب سلول‌ها جلوگیر می‌کند. به عنوان یک پیشگیری‌کننده کاملاً طبیعی، آب معجزه می‌تواند به شما کمک کند و برای مدت طولانی سالم بمانید. عسل مهم‌ترین عضو بدن ما یعنی قلب را تقویت می‌کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز بالا می‌برد به همین دلیل هم می‌تواند شما را از بیماری‌های متفاوت دور نگهداری.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *