مزایای عسل اکالیپتوس

اغلب گونه‌های اکالیپتوس در اوایل قرن بیستم ابتدا در کشور استرالیا سپس در کشورهای مدیترانه‌ای اروپا یافت می‌‌شوند. که معمولا در کنار سواحل کشت می‌‌شوند. استرالیا را می‌‌توان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده عسل اکالیپتوس در دنیا نام برد. اکالیپتوس برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد از جمله صنعت کاغذسازی، از روغن اکالیپتوس برای درمان بیماری‌ها و سایر محصولات زینتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

عسل اکالیپتوس

این نوع عسل از مجموعه‌ای از شهدهای زنبور عسل که بر روی اکالیپتوس گرده افشانی می‌‌کنند تولید می‌‌شود. این عسل بسیار مفید و متمایز از سایر عسل‌های دیگر همچون بهترین عسل وحشی است همچنین مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

ویژگی‌های عسل اکالیپتوس

عسل اکالیپتوس ویژگی‌ها و خواص مفیدی دارد از جمله دارای ضد اسپاسم عضلانی است، ضد باکتری، ضد انعقاد خون، ضد عفونی کننده، تحریک‌کننده، آنتی اکسیدان قوی است.

مزایای عسل اکالیپتوس

از مزایای عسل اکالیپتوس برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود، مهم‌ترین مزایای عسل اکالیپتوس شامل:

  1. بهبود عفونت‌های دستگاه ادراری
  2. فواید ضد التهابی
  3. خاصیت آنتی اکسیدان
  4. درمان سرماخوردگی
  5. افزایش سیستم ایمنی بدن
  6. کاهش تب
  7. خواص ضد باکتری
  8. درمان مشکلات گوارشی
  9. جلوگیری از آلرژی
  10. منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  11. مبارزه با سرطان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های اکالیپتوس

1. بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا

برای رفع عفونت‌های سیستم تنفسی و بهبود سرماخوردگی می‌‌توان با کمک عسل اکالیپتوس تمامی عفونت‌ها و التهابات ناشی از آن را برطرف نمایید. و از مبتلا شده به سرفه و سرماخوردگی در فصول سرد سال پیشگیری نمایید.

2. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در عسل اکالیپتوس

به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که در عسل اکالیپتوس موجود است باعث می‌‌گردد که تمامی سلول‌هایی که باعث آسیب به بافت بدن و استرس گردیده است مراقبت نماید و درمان نکردن این عارضه موجب می‌‌گردد که التهاب و پیری زودرس می‌‌شود. عسل اکالیپتوس سرشار از پلی فنون‌ها و فلاونوئیدها است.

3. از بین بردن عفونت‌های و مشکلات دستگاه ادراری

برای درمان و از بین بردن عفونت‌ها و مشکلات دستگاه ادراری می‌‌توان از عسل اکالیپتوس استفاده نمود. در حقیقت عسل اکالیپتوس نشان می‌‌دهد که سایر عسل‌های مختلف دیگر قادر هستند با رشد و تکثیر باکتری‌ها مختلف مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها غلبه کنند.

4. افزایش سیستم ایمنی بدن

عسل اکالیپتوس تمامی مشکلات و بیماری‌های مختلف تنفسی و عفونت‌های ناشی از آن را درمان می‌‌کند و تا حدی محتوای گرده آن با خواص ایمنی مونوسیت مربوط است. طبق بررسی‌های صورت گرفته شده که بر روی گرده گیاهان گوناگون انجام شده است نشان می‌‌دهد که گیاهان مختلف باعث تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن می‌‌شوند و به بهبود و درمان بیماری‌ها سرعت می‌‌بخشد.

5. فواید ضد التهابی و کاهش تب

عسل اکالیپتوس به عنوان بهترین درمان برای التهابات و تب‌های که در اثر بیماری‌ها وو عفونت‌های دستگاه تنفسی ایجاد می‌‌گردد کاهش می‌‌دهد همچنین به بهبود و درمان بیماری‌ها کمک شایانی می‌‌کند.

6. خاصیت ضد باکتری

یکی از مهم‌ترین واساسی‌ترین فواید عسل اکالیپتوس، ضد باکتری بودن آن است که توسط محتوای پراکسید هیدروژن، رطوبت کم، اسید کم و فعالیت آنتی اکسیدانی که در تمامی این عوامل موجب گردیده است باعث جلوگیری از بالا رفتن باکتری‌ها و حتی کاهش باکتری‌ها می‌‌گردد مراقبت می‌‌کند. در ضمن منجر به درمان هرچه فوری زخم‌ها و عفونت‌ها نیز می‌‌گردد.

7. مبارزه با سرطان

طبق مطالعات و تحقیقاتی که توسط متخصصین در حوزه انجام گرفته شده است به این مهم دست یافته‌اند که با مصرف عسل اکالیپتوس می‌‌توان به عنوان بهترین نوع درمان برای پیشگیری از سرطان ریه و متاستاز استخوانی باشد و باعث متوقف نمودن سرطان ریه گردد. شاید باورتان نشود، اما در گذشته نیز از این نوع عسل برای درمان بیماری سل استفاده می‌‌کردند.

فواید عسل اکالیپتوس

8. مصرف عسل اکالیپتوس در دوران بارداری

عسل اکالیپتوس برای خانم‌های باردار بسیار توصیه می‌‌گردد. با این وجود نباید در مصرف آن زیاده روی نمود و حتما بخصوص خام‌های باردار با نظر پزشک حتما مصرف نمایند. زیرا پزشک شما می‌‌تواند بهتر تشخیص دهد که آیا مواد موجود در این عسل برای نوزاد و خود شما مفید است یا مضر است. همچنین در مصرف روغن اکالیپتوس نیز باید به شدت احتیاط نمود. زیرا ممکن است موجب خطراتی برای نوزاد شما به همراه داشته باشد.

9. بهبود حساسیت و آلرژی

اکالیپتوس نیز مانند سایر عسل‌های دیگر از شهد گرده‌های گل است تولید می‌‌شود. زمانی که زنبور عسل از گل‌ها شهد را فراهم آوری می‌‌کند گرده به بدن آن‌ها چسبیده می‌‌شود و به طور کاملا عادی با عسل ترکیب می‌‌شود. چنانچه شما به نوعی گرده گل حساسیت یا آلرژی دارید بدانید که باعث حساسیت شما به عسلی که از آن تولید می‌‌شود نیز می‌‌گردد در صورتی که مطمئن نیستید که به عسل اکالیپتوس حساسیت دارید یا نه پیش از خوردن و استفاده نمودن از عسل اکالیپتوس و یا هر استفاده ی دیگری از آن بهتر است در ابتدا آن را بر روی پوست خود تست کنید تا دچار عارضه یا مشکلی نشوید.

10. بهبود و تسکین مشکلات گوارشی

عسل اکالیپتوس بهترین نوع درمان برای برطرف نمودن مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی است شما می‌‌توانید با مصرف مقادیری عسل اکالیپتوس به همراه چای به درمان یبوست و از بین بردن مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی خود کمک نمایید. برای این که تاثیر آن را بیشتر احساس نمایید در روز یک قاشق غذاخوری عسل را با معده خالی برای ترمیم زخم معده و تسکین علائم ورم معده خود به صورت ناشتا میل کنید تا اثر آن را مشاهده نمایید.

11. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

عسل اکالیپتوس مانند عسل کوهی اصل منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح معدنی است که بسیار برای بدن مفید و موثر است این مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، مس، ویتامین C، آمینواسیدها، موم و دانه‌های گرده و سایر مواد معدنی دیگر که همگی ارزش غذایی بسیار بالایی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *