خواص جادویی عسل

حتما تا به حال در خصوص خواص درمانی عسل بر روی تمامی گروه‌های سنی زیاد شنیده‌اید و یا مطالعه کرده‌اید عسلی که از شهد گل‌ها تهیه می‌شود به عنوان یکی از بهترین نعمت‌های طبیعت است که می‌تواند بر روی سلامت کودک تاثیر بسزایی بگذارد.
خواص جادویی عسل بر روی کودکان، افراد میانسال و کهنسال برای همه مشخص است. از عسل می‌توان برای درمان‌های خانگی من جمله سرماخوردگی، آنفولانزا، اگزما و زخم‌ها استفاده نمود.
عسل کوهی اصل منبع غنی از آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی مفید و به عنوان ضد عفونی‌کننده و دارای خاصیت ضد باکتریایی است. عسل می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی مقوی و کامل برای کودکانی که دارای جثه‌های ضعیفی هستند مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص عسل بر کودکان

احتمالا می‌دانید که عسل دارای فواید بی‌شماری از جمله برای کودکان است مواد معدنی موجود در عسل خیلی زیاد است که می‌توان به صورت مستقیم بدون ترکیب کردن با سایر مواد غذایی به صورت جداگانه به کودکان داد.

  1. تقویت کبد
  2. تسکین گلودرد
  3. از بین بردن مشکلات معده
  4. رفع درد دندان
  5. بهبود هضم غذا
  6. شادابی در پوست با مصرف عسل
  7. کاهش درد مفاصل
  8. ترمیم زخم‌های دهان
  9. درمان آسم
  10. بالا رفتن متابولیسم
  11. جلوگیری از شب ادراری
  12. کمک به رشد کودک
  13. برطرف کردن کم خونی
  14. درمان اوریون
  15. احساس شادی و نشاط در کودکان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تقویت کبد

عسل کوهی وحشی به کنترل قند خون کودک شما کمک می‌کند.

2. تسکین گلودرد

یکی از عمومی‌ترین داروهای کاملا طبیعی برای گلودرد عسل است. این دارو در داروهای آیورودا و دیگر داروهای طبیعی به حالت‌های متعددی برای برای درمان سرماخوردگی و سرفه در بیشتر مواقع از خانه‌ها بهترین جایگزین برای شربت سرماخوردگی است و نقش بسزایی در درمان سرفه و سرماخوردگی کودکان دارد.

3. از بین بردن مشکلات معده

عسل بهترین گزینه نسبت به داروهای شیمیایی برای کودکانی می‌باشد که از معده درد به شدت احساس ناراحتی می‌کنند. این افراد با مصرف عسل می‌توانند تا حد زیادی درد را کاهش دهند همچنین در این مدت زمان متابولیسم کودک را بالا می‌برد.

4. رفع درد دندان

مصرف عسل با دارچین برای رفع درمان دندان درد بسیار مثمر ثمر خواهد بود، شما می‌توانید با ترکیب کردن یک قاشق چای‌خوری دارچین و 5 قاشق چای‌خوری عسل خمیری به دست می‌آید که می‌توانید به مستقیماً روی دندان کودک خود قرار دهید.

5. بهبود هضم غذا

شما با مصرف روزانه عسل طبیعی می‌توانید به هضم غذای کودک خود کمک کنید، و از بروز مشکلات معده جلوگیری کنید با مصرف چای با عسل می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

6. شادابی در پوست با مصرف عسل

یکی از نرم‌کننده‌های طبیعی برای پوست استفاده از عسل است. آیا می‌دانستید که با مخلوط کردن عسل و لیمو و آلوئه ورا و قرار دادن آن بر روی پوست خود و یا کودک‌تان می‌توانید تا حد بسیار زیادی از خشک‌شدن پوست جلوگیری کنید با مصرف مداوم و منظم می‌توانید پوستی شاداب و نرم داشته باشید.

شادابی در پوست با مصرف عسل

7. کاهش درد مفاصل

عسل بهترین مسکن برای کم کردن درد مفاصل و عضلات است. با مخلوط دو قاشق چای‌خوری عسل با یک لیوان آب سرد یک نوشیدنی گوارایی تهیه کنید که می‌تواند برای بهبود درد عضلات کودک شما مؤثر باشد.

8. ترمیم زخم‌های دهان

از آنجایی که زخم‌های دهان بسیار خطرناک و دردناک هستند. زمانی که کودکان دچار ناراحتی، زخم یا آبسه دهان می‌شوند، و نمی‌توانند غذا بخورند برای برطرف کردن این مشکل بهتراست مقدار کمی عسل را با زردچوبه در داخل دهان کودک خود بریزیند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن زخم ترمیم و بهبود پیدا کند.

9. درمان آسم

کودکان مبتلا به آسم به ویژه هنگام شب باعث که باعث تشدید آسم آن‌ها می‌شود. عسل به دلیل داشتن آنزیم‌های مفید برای دستگاه تنفسی می‌باشد که به می‌تواند به نفس کشیدن بهتر کودک شما کمک کند.

10. بالا رفتن متابولیسم

برای سلامتی کودک تان روزانه یک قاشق عسل مصرف کنید. عسل منجر به افزایش متابولیسم در کودکان می‌شود. به همین خاطر از کودک در برابر بسیاری از بیماری‌ها مراقبت می‌کند.

11. جلوگیری از شب ادراری

می توان گفت از مهم‌ترین بیماری‌ها و یا مشکلاتی که اغلب کودکان و والدین با آن دست به گریبان هستند شب ادراری است. برای پیشگیری از بروز این مشکل مقداری عسل را در دو وعده صبح و شب به میزان یک قاشق غذاخوری در شیر حل کنید و به کودک خود بدهید با مصرف نمودن این محلول باعث می‌شود که غلظت خون کودک افزایش پیدا کند و مقدار کمتری از آب بدن از طریق کلیه‌ها جذب گردد.

جلوگیری از شب ادراری

12. کمک به رشد کودک

یکی از مواد غذایی که کمک به رشد بیشتر و بهتر کودک شما می‌کند استفاده از عسل در هفته سه روز به میزان دو قاشق غذاخوری همراه با شیر می‌تواند به صورت چشمگیری برای رشد کودک شما مؤثر باشد.

13. برطرف کردن کم خونی

عسل به دلیل مقادیر زیادی آهن است که مصرف آن می‌تواند به تقویت هموگلوبین بدن کمک می‌کند و باعث از بین رفتن مشکل کم خونی کودک می‌شود. بنابراین استفاده از عسل می‌تواند تمامی مشکلات عفونی در دوران کودکی را برطرف کند و باعث از بین بردن میکروب‌ها در بدن کودک شود.

14. درمان اوریون

یکی از بیماری‌هایی که در سنین کودکی اغلب کودکان به آن مبتلا می‌شوند اوریون است این بیماری باعث تحریک‌شدن غدد بناگوشی می‌شود و غذا خوردن را برای کودک دشوار می‌کند با مصرف روزانه عسل می‌توانید به راحتی این مشکل را درمان کنید، عسل به دلیل خواص سرفه و ضد حساسیت باعث کاهش عوارض اوریون می‌شود. بیماران مبتلا به اوریون باید پرهیز غذایی داشته باشند، به مدت سه روز کودک باید استراحت کند و در این مدت عسل را به عنوان غذای اصلی خود قرار دهد.

15. احساس شادی و نشاط در کودکان

بیشتر کودکانی که در طی روز شاد و جنب و جوش زیادی دارند. با خوردن عسل می‌توان این احساس را دو چندان کرد. عسل طبیعی ناشی از موادی مانند کامپفرول و کوئرستین است این مواد بر روی دستگاه عصبی کودکان تاثیر بسزایی می‌گذارد و موجب شادی و نشاط آن‌ها می‌شود و مانع استرس‌ها و اضطراب‌های عصبی می‌گردد.

توصیه‌های مهم در مورد مصرف عسل برای کودکان

طبق تحقیقات صورت گرفته شده توسط متخصصان تغذیه و کودکان، مصرف عسل برای کودکان زیر دوازده ماه اصلاً توصیه نمی‌شود و خوردن عسل در این دوران باعث افزایش بوتولیسم در کودکان می‌شود. هاگ باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در عسل زمانی که کوک در این دوران عسل می‌خورد این هاگ رشد می‌کند و بعد از آن باکتری آزاد می‌شود و موجب به وجود آمدن بوتولیسم می‌شود.

تشویق کردن کودک خوردن عسل در وعده‌ی غذایی

عسل یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی است که کمتر فردی باشد که آن به آن علاقه نداشته باشد. اما در واقع هستند کسانی که به هر دلیل از خوردن عسل خشنود نیستند در صورتی که کودک شما نیز جز همین دسته است بهتر است عسل را با چایی مخلوط کنید و یا حتی می‌توانید آن را با شیر نیز اضافه کنید. با اضافه کردن عسل به مواد غذایی دیگر می‌توانید از میزان شیرینی آن بکاهید تا کودک شما بتواند به راحتی آن را میل کند.

استفاده نمودن از عسل شاید برای کودک شما باعث به وجود آمدن ناراحتی تنفسی شود و باعث بروز حساسیت‌هایی در فرد گردد اگر هر گونه ناراحتی یا مشکلی دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *