معجون سیر و عسل

سیر و عسل این دو ماده غذایی بسیار مهم در آشپزخانه است که به سلامت گوارش کمک‌ می‎کند و دارای خواص آنتی بیوتیک قوی است که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما‌ می‎شود. اکثریت قریب به اتفاق افراد در خصوص خواص درمانی و دارویی عسل کوهی اصل و سیر اطلاعات مفیدی دارند. فواید عسل و سیر به وفور زیاد است این دو اکسیر را‌ می‎توانید هم به صورت جداگانه استفاده نمایید و با هم ترکیب کنید، این دو ماده خواص درمانی معجزه آسایی دارند. عسل و سیر به دلیل دارا بودن خواص آنتی بیوتیک بهترین درمان برای تنظیم و کنترل سیستم ایمنی بدن‌ می‎باشد.

خواص درمانی سیر و عسل

  • کمک‌کننده حساسیت‌ها
  • کنترل کلسترول خون
  • پیشگیری از حمله‌های قلبی
  • بهبود سیستم گوارشی
  • خاصیت آنتی بیوتیک

برای استفاده نمودن از تمامی خواص درمانی که در این دو ماده یعنی سیر و عسل‌ می‎باشد،‌ می‎توانیم از آن به عنوان یک درمان دارویی برای سلامتی بدن استفاده نماییم.

خواص درمانی سیر

سیر یکی از موثرترین خواص اجوئن است که به صورت کامل و روشن برای سلامت قلب مفید است. این ماده که بوی سیر را تشکیل‌ می‎دهد و برای از بین بردن بوی سیر بدون این که آسیبی به وارد کند‌ می‎توانید کمی جعفری داخل دهان خود قرار دهید و آن را بجوید تا کاملاً بوی آن برطرف شود.

  • کنترل فشار خون با سیر و عسل
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • کاهش التهابات با سیر و عسل
  • افزایش انرژی
  • مبارزه با پیری زودرس
  • درمان حساسیت و آلرژی
  • کاهش حمله‌های قلبی
  • بهبود سرماخوردگی

خواص درمانی سیر و عسل

1. کنترل فشار خون با سیر و عسل

از دیگر خواص سیر و عسل‌ می‎توان به کنترل فشار خون اشاره نمود. عسل و سیر به دلیل جذب بالای آهن و دارای انواع ویتامین‌ها  به جریان خون کمک‌ می‎کند و از غلیظ شدن خون شما جلوگیری‌ می‎کند. شما نتها‌ می‎توانید با دریافت آهن و ویتامینی که در سیر و عسل وجود دارد‌ می‎توانید جریان خون را به حالت عادی خود سوق دهید. همچنین با مصرف عسل و سیر‌ می‎توانید فشار خون بالا ناشی از سکته‌های مغزی و قلبی جلوگیری کنید.

2. افزایش سیستم ایمنی بدن

سایر خواص سیر و عسل‌ می‎توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. با مصرف این دو ماده‌ می‎توان خود را در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها حفظ نمود و سیر و عسل موجب پیشگیری از آلودگی‌ها ‌می‎شود و با سرطان‌ها مبارزه‌ می‎کند.

3. کاهش التهابات با سیر وعسل

برای برطرف کردن دردهای مفاصل و عضلات‌ می‎تواند بهترین درمان باشد. این دو عنصر را به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی در نظر بگیرید.

4. افزایش انرژی

افزایش انرژی از خواص درمانی سیر و عسل این معجون به شما کمک خواهد کرد تا ناراحتی‌هایی مانند خستگی زودرس را برطرف نماید. همچنین‌ می‎تواند چربی‌های اضافی در بدن را از بین ببرد و سوخت و ساز بدن را افزایش‌ می‎دهد.

5. مبارزه با پیری زودرس

با درست کردن ماسک سیر و عسل و قرار دادن آن بر روی پوست صورت خود‌ می‎توانید باعث جوان‌تر شدن و زیبایی پوست شما گردد.

6. درمان حساسیت و آلرژی

سیر و عسل برای درمان حساسیت‌ها  و آلرژی‌ها  بسیار موثر و اثرگذار است.

7. کاهش حمله‌های قلبی

با مصرف سیر همراه با عسل‌ می‎توانید از بروز حمله‌های قلبی و گرفتگی رگ‌های قلب موثر باشد. از آن جایی که ترکیب سیر و عسل همراه با هم خوشایند نیستند، اما به لاغری و تناسب اندام کمک‌ می‎کند. همچنین مصرف سیر خام نیز‌ می‎تواند به هضم بهتر غذای شما و در نتیجه سم زدایی بدن شما کمک‌ می‎کند.

8. بهبود سرماخوردگی با مصرف سیر و عسل

با مصرف سیر و عسل‌ می‎توانید تمامی مشکلات و ناراحتی‌های سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش‌ می‎دهد و به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل‌ می‎کند.

عوارض مصرف سیر و عسل

عوارض مصرف سیر و عسل

ترکیبات سیر و عسل برای بدن علاوه بر این که مفید است‌ می‎تواند عوارض و مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد بهتراست پیش از مصرف از این دو عنصر طبیعت حتما با پزشک متخصص در این رابطه مشورت نمایید.

نوشیدنی فوق العاده مفید سیر و عسل

در ادامه این گفتار یک نمونه از معجون‌های فوق العاده شگفت انگیز را برای شما بیان‌ می‎کنیم:

  • یک لیوان عسل طبیعی
  • یک حبه سیر تازه و پوست کننده
  • یک شیشه مربا

دستور تهیه

حبه‌های سیر را با هم مخلوط کنید و با چاقو خرد کنید و در‌ها ون بکوبید تا کاملاً له شود سپس سیر‌های له شده را خرد کنید و به همراه عسل داخل شیشه مربا بریزید و به مدت یک هفته در یک فضایی تاریک و کم نور نگهداری کنید این معجون بسیار مقوی و موثر برای از بین بردن چربی‌های اضافی است. به همین خاطر برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه‌ می‎شود.

چگونگی مصرف سیر و عسل

سیر و عسل طبیعی اصل را با هم ترکیب نموده و هر روز صبح ناشتا همراه با یک قاشق غذاخوری آن را بدون اینکه بجوید قورت دهید یا به کمک کمی آب گرم مخلوط نمایید و نوش جان کنید. این کار را به مدت یک هفته تکرار کنید و در صورت نیاز‌ می‎توانید چند روز متوقف کنید و مجدداً این رژیم را ادامه دهید.

شربت سیر و عسل

در صورتی که‌ می‎خواهید اندامی مناسب داشته باشید‌ می‎توانید با تهیه شربت سیر و بهترین عسل وحشی به مدت یک ماه به طور منظم همراه با برنامه غذایی خود و ورزش به میزان قابل توجهی وزن خود را کاهش دهید. همانطور که‌ می‎دانید سیر باعث کم شدن اشتها‌ می‎گردد برای این منظور بایستی سیر بخورید و از پرخوری در آن اجتناب کنید. سیر به دلیل بوی تندی که دارد نشانه‌های سیری را به مغز هدایت‌ می‎کند و احساس گرسنگی را به میزانی کم‌ می‎کند. همچنین میزان حساسیت مغز به هورمون لپتین که توسط سلول‌های چربی و برای کنترل اشتها ترشح‌ می‎گردد را افزایش‌ می‎دهد و باعث کم شدن اشتها‌ می‌گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *