خاصیت عسل ریحان

خاصیت عسل ریحان بسیار زیاد است از این نوع ماده غذایی به عنوان دارو می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد. نکته‌ی بسیار خوبی که درباره آن وجود دارد این است که بدون هیچ نوع نگرانی شما می‌توانید از این نوع عسل در هرگونه رژیمی استفاده کنید.

فواید درمانی عسل فوق‌العاده است، عسل ریحان یکی از انواع عسل‌هایی است که امروزه در بازار وجود دارند و افراد برای درمان بسیاری از مشکلات و همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

یکی از خاصیت‌های بسیار عالی که عسل ریحان دارد این است که می‌تواند مشکلات معده را درمان کند؛ پس باعث تقویت دستگاه گوارش نیز می‌شود.

عسل ریحان مانند عسل کوهی وحشی خاصیت ضدعفونی‌کنندگی و میکروکشی بسیار زیادی دارد که برای بیماری‌های دهان و دندان و همچنین لثه بسیار مناسب است.

خاصیت عسل ریحان

باید بدانید عسل ریحان مانند عسل‌های دیگر همچون عسل کوهی اصل خواص و مزیت‌های بسیار زیادی دارد.
خاصیت عسل ریحان عبارتند از:

  1. کاهنده استرس اکسیداتیو
  2. جلوگیری از به وجود آمدن سرطان
  3. حفاظت بسیار زیاد از پوست
  4. پایین آوردن میزان قند خون
  5. ایجاد سلامتی برای قلب و عروق
  6. پایین آوردن میزان التهاب
  7. از بین بردن عفونت در بدن
  8. برطرف کردن درد در استخوان

در ادامه هر کدام از این موارد را برای شما توضیح می‌دهیم.

کاهنده استرس اکسیداتیو

1. کاهنده استرس اکسیداتیو

درون بدن هر نوع انسانی کاهش استرس اکسیداتیو یکی از موارد ضروری به حساب می‌آید. عاملی که می‌تواند این رادیکال‌های آزاد را در بدن از بین ببرد آنتی اکسیدان‌ها هستند. رادیکال‌های آزاد در واقع از سری مولکول‌هایی هستند که باعث می‌شود متابولیسم و فرآیندهای طبیعی در بدن افزایش پیدا کند.

این اتفاق در اثر سیگار کشیدن و استفاده از رژیم غذایی نادرست اتفاق می‌افتد.

بدن برای اینکه بتواند با این رادیکال‌های آزاد مبارزه کند آنتی اکسیدان تولید می‌کند؛ اما بقیه بدن نیاز دارد تا از آنتی اکسیدان‌های دیگری استفاده کند؛ پس باید آن را از رژیم غذایی دریافت کند.

در داخل عسل ریحان آنتی اکسیدان بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند آنتوسیانین‌ها و بتاکاروتن برای بدن به وجود بیاورد؛ پس از استرس اکسیداتیو در بدن انسان جلوگیری می‌کند.

2. جلوگیری از به وجود آمدن سرطان

طبق تحقیقات بسیار زیادی که امروز انجام دادند به این نتیجه رسیدند که عسل ریحان می‌تواند از مبتلا شدن انسان‌ها به سرطان جلوگیری کند.

عسل ریحان نیز از سری عسل‌های موثر برای این موضوع می‌باشد. طبق بررسی که در سال 2013 انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که ریحان می‌تواند از ورود به سرطان در بدن انسان جلوگیری کند.

موادی که به صورت فیتوشیمیایی درون این عسل‌ها وجود دارد می‌تواند از سرطان‌های مختلف مانند سرطان پوستی، دهان و دندان و ریه جلوگیری کند.

در نتیجه زمانی که شما عسل ریحان را مصرف می‌کنید می‌توانید فعالیت آنتی اکسیدانی در بدن خود تا حد بسیار زیادی افزایش بدهید. در نتیجه استفاده از عسل ریحان برای بدن انسان‌ها بسیار مناسب است.

خواص دیگری که استفاده از عسل‌ها برای بدن دارد این است که می‌تواند تحریک مرگ سلول را کند و شدن تقسیم سلولی را انجام دهد.

حفاظت بسیار زیاد از پوست

3. حفاظت بسیار زیاد از پوست

عسل ریحان خواص بسیار زیادی دارد که یکی از خواص آن این است که می‌تواند از پوست بسیار زیاد محافظت کند تا دچار پیری زودرس نشود. روغن ریحان یکی از روغن‌های بسیار پرکاربردی است که در امروزه برای کرم‌های موضعی استفاده می‌شود و هیدراتاسیون را درون بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه زبری و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

عسل ریحان مانند عسل‌های دیگر دارای این خواص می‌باشد. این عسل می‌تواند با دوزهای مختلف این خواص را برای افراد به وجود آورد.

اگر شما از عسل ریحان در رژیم غذایی خودتان استفاده می‌کنید آنتی اکسیدان‌هایی که آن‌ها دارند می‌توانند پوست شما را محافظت کنند؛ پس به عنوان یک خوراکی بسیار منحصر به فرد به حساب می‌آید.

4. پایین آوردن میزان قند خون

خاصیت عسل ریحان پایین آوردن قند خون است، بعضی از پزشکانی که در طب سنتی فعالیت‌های پزشکی انجام می‌دهند به این نتیجه رسیدند که ریحان می‌تواند قند خون را مدیریت کند.

با توجه به مطالعاتی که در سال 2019 انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره برگ ریحان می‌تواند سطح قند خون را درون بدن کاهش دهد.

نتایج به این صورت است که برگ ریحان باعث می‌شود تا قند خون بالا کاهش پیدا کند و این موضوع به صورت طولانی مدت درون بدن انسان‌ها ماندگار می‌شود؛ ولی لازم است که تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه انجام شود تا محققان بتوانند که این موضوع را تایید کنند.
مصرف به اندازه ریحان می‌تواند بیماری دیابت و برای انسان‌هایی که مبتلا به دیابت هستند کاهش دهد.

سلامت قلب و عروق

5. ایجاد سلامتی برای قلب و عروق

عسل ریحان می‌تواند باعث شود تا فشار خون به سطح عادی خودش برگردد و این موضوع به دلیل اوژنولی است که درون آن وجود دارد. این موضوع می‌تواند کانال‌هایی که به عنوان کانال کلسیم در بدن هستند را ببندد و فشار خون بالا را کاهش دهد. همچنین این کارها باعث می‌شود تا سلامت قلب و عروق برای بدن انسان به وجود بیاورد.

6. پایین آوردن میزان التهاب

اگر درون بدن انسان استرس اکسیداتیو وجود داشته باشد می‌تواند بیماری‌های مختلفی مانند سرطان، دیابت نوع دو، آرتریت، روماتوئید به وجود بیاورد.

طبق نتایجی که افراد به دست آوردند عسل ریحان خاصیت ضد التهابی بسیار عالی دارد و می‌تواند بیماری‌های مختلفی که به دلیل استرس زیادی در بدن هستند را کاهش دهند.
اما برای اینکه بتواند این موضوع را ثابت کنند نیاز دارند تا تحقیقات بسیار بیشتری را انجام بدهند.

7. از بین بردن عفو نت در بدن

درمان با عسل از گذشته تا به امروز وجود داشته است، عسل ریحان به عنوان یک نوع عسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خاصیت ضد میکروبی بسیار زیادی دارد. امروزه تحقیقات بسیار زیادی روی عسل ریحان انجام شده است به این نتیجه رسیده‌اند که بسیار عالی این نوع عسل می‌تواند عفونت‌ها را از بین ببرد.
از زمانی که شما عسل ریحان را مصرف می‌کنید می‌توانید عفونت‌ها بدن خودتان را دور کنید و اگر دچار عفونت هستید آن را برطرف کنید.

8. برطرف کردن درد در استخوان

زمانی که شما یک قاشق از عسل ریحان را مصرف می‌کنید می‌توانید استرس اضطراب و التهاب را از بدن خودتان دور کنید. عسل ریحان به دلیل اینکه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد؛ پس می‌تواند درد مفاصل را از بدن انسان دور کند و آن‌ها را بهبود دهد.

حتی افرادی که آرتروز و یا سندروم درد عضلانی دارند استفاده از عسل برای آن‌ها بسیار مناسب است. اگر شما از سری افرادی هستید که درد بسیار زیادی دارید باید بدانید عسل می‌تواند به شما کمک کند و تعادل ذهنی را برای شما به وجود بیاورد.

تحقیقات علمی بسیار زیادی انجام شده است که افراد به این نتیجه رسیده‌اند از عسل ریحان خواص دارویی بسیار زیادی دارد که می‌تواند باعث شود تا استرس از بدن شما دور شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *