خاصیت عسل و دارچین

عسل و دارچین هر دو از موادی هستند که قابل دسترس برای عموم افراد می‎باشند. خاصیت عسل و دارچین بی‌نظیری می‌باشد، لذا در صورتی که با هم مخلوط شوند و کاملاً با دقت و درست با هم ترکیب شوند و مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانید برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن مورد استفاده قرار دهید. عسل و دارچین مکمل یکدیگر هستند که به دلیل داشتن ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های بهترین درمان برای بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی است. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص و فواید باور نکردنی عسل و دارچین بر روی پوست و مو آشنا کنیم.

خواص درمانی عسل و دارچین

خاصیت عسل و دارچین

خاصیت عسل و دارچین عبارتند از:

  1. پیشگیری از ریزش مو
  2. درمان بیماری دیابت
  3. تقویت سیستم ایمنی بدن
  4. درمان معده و سوءهاضمه
  5. کاهش دادن درد مفاصل و عضلات
  6. از بین بردن بوی بد دهان
  7. تسکین عفونت‌های ادراری و مثانه
  8. سلامت قلب
  9. موثر برای بهبود محل گزیدگی حشرات
  10. پیشگیری از ایجاد حساسیت‌های تنفسی و پوستی
  11. جلوگیری از آلرژی و حساسیت با عسل و دارچین
  12. برای کاهش دادن حساسیت‌های فصلی در اثر گرده‌های گیاهان و با مخلوط کردن عسل و دارچین استفاده نمود.

عسل طبیعی مانند بهترین عسل وحشی از مقادیر زیادی گرده‌ گل تشکیل شده است.

افرادی که دچار حساسیت هستند بهتر است از عسل همان منطقه استفاده کنند چون زنبورهای عسل از همان گل‌هایی که شما به آن‌ها آلرژی دارید عسل تولید می‌کنند به همین علت شما با مصرف این نوع عسل‌ها می‌توانید بر حساسیت خود کم کنید. چنانچه شما مشکل حساسیت ندارید اما برای پیشگیری از چنین عارضه‌ای بهتر است روزانه مقداری عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را میل نمایید.
این کار باعث می‌شود که شما در برابر عوامل آلرژی زا مقاوم و پایدار نگه می‌‌دارد. البته از این شیوه می‌توان برای برطرف کردن حساسیت‌های پوستی نیز کمک گرفت.

خرید عسل مرغوب

بهبود مکان نیش حشرات با عسل و دارچین

یکی از فواید عسل و دارچین را می‌توان به کاهش دادن حساسیت، خارش و قرمزی ناشی از نیش حشرات دانست.
برای کم کردن درد و حساسیت بایستی ترکیبی از عسل و دارچین با کمی آب آماده کنید و روی محل موضع مورد نظر قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که نسبت عسل و دارچین باید به این صورت باشد یک قاشق عسل به علاوه دو قاشق آب و نصف قاشق دارچین باشد تا فرآیند درمان به خوبی انجام گیرد.

درمان بوی بد دهان

شاید تا به حال برخورد کرده باشید و یا حتی برای خودتان هم پیش آمده باشد که از در دهان خود بوی بدی استشمام می‌کنید برای رفع این مشکل بایستی مقداری عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را روزانه مصرف نمایید تا استفاده نمودن از این ماده ی جادویی می‌توانید بوی خوشبوتری در دهان خود احساس کنید.

درمان دیابت با عسل و دارچین

یکی از عنصرهای مهمی که در کنترل بیماری دیابت موثر است کاهش وزن است با مصرف دارچین و عسل می‌توانید به میزان زیادی وزن خود را کاهش دهید. عسل به دلیل خاصیت چربی سوزی بالایی که دارد. همچنین اگر با دارچین با هم مخلوط شود باعث کم شدن اشتها و در نهایت کاهش وزن می‌شود.

عسل با کیفیت

تسکین عفونت‌های دستگاه ادراری

یکی از مهم‌ترین فوایدی که عسل و دارچین دارد می‌تواند عفونت‌های ناشی از دستگاه ادراری و مثانه را بهبود بخشد.
با تحقیق و بررسی‌های صورت گرفته توسط متخصصین و برای درمان گیاهی این عفونت‌های تعیین شده است از جمله این گیاهان موثر می‌توان دارچین را که به کنترل و کاهش این عفونت‌ها کمک می‌کند.

برای تنظیم و کنترل کردن عفونت‌های ادراری بایستی دو قاشق دارچین را با یک قاشق عسل در آب ولرم با هم ترکیب کنید. در مواردی که عفونت بسیار زیاد است بایستی از درمان دارویی و تحت نظر پزشک متخصص استفاده کرد.

فواید عسل و دارچین برای دوران بارداری

برای از بین بردن مشکلات و اختلالات باروری در مردان و زنان در طب سنتی از عسل و دارچین استفاده می‌شده است.

عسل وحشی کوهی در دوران بارداری کاربردهای بسیار ویژه‌ای دارد.
دارچین نیز به دلیل داشتن خاصیت‌های درمانی کیست‌های تخمدان‌ها را کاملاً برطرف می‌کند و با تحریک کردن قاعدگی موجب منظم شدن قاعدگی و کم شدن درد می‌شود. عسل باعث تحریک تخمدان‌ها می‌شود و با تقویت تخمدان‌های باروری را افزایش می‌دهد.

عسل با دارچین

همچنین عسل و دارچین فواید و خواص منحصر به فرد دیگری علاوه بر این که برای خانم‌های باردار دارد برای مردان نیز دارد که موجب بهبود اسپرم‌ها می‌شود و با از طریق افزایش قوای جنسی برای باروری سالم در زوجین بسیار موثر و مفید است.

درمان مشکلات معده و سوءهاضمه

با عسل طبیعی اصل می‌توان مشکلات و ناراحتی‌های روده و زخم‌های معده و روده را نیز تامین نمود و باعث کاهش نفخ معده می‌گردد.

نحوه مصرف عسل و دارچین برای برطرف کردن مشکلات معده

کسانی که دچار مشکلات و ناراحتی‌ها معده و گوارش هستند می‌تواند با مصرف مقداری دارچین و ترکیب کردن آن با عسل هر روز به صورت منظم ناشتا میل کنند این کار باعث بهبود سوء‌هاضمه شما می‌شود بهتر است قبل از غذا مقداری دارچین را همراه با دو قاشق عسل میل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *