خواص عسل بهار نارنج

بهار نارنج از دسته میوه‌ها و مرکباتی است. دارای عطر و طمع بسیاری خوبی و خوشبویی می‌باشد. بهار نارنج را به صورت خام یا به عنوان دمنوش و یا داخل غذا‌ها برای چاشنی و طعم‌دهنده استفاده می‌کنند.

عسل بهار نارنج که از گل بهار نارنج به دست می‌آید. زنبورهای عسل بر روی شاخه‌های درخت بهار نارنج می‌نشیند و از گل‌هایی که به رنگ سفید است و عطر فوق‌العاده‌ای نیز دارد استفاده می‌کنند و از گرده‌های آن عسل تولید می‌کنند. این نوع عسل یک عسل تک گیاه است چون زنبورهای عسل تنها از گل‌های بهار نارنج برای گرده افشانی و تولید عسل استفاده می‌کنند.

از گذشته تا به امروز از نارنج به عنوان یک مکمل استفاده می‌کنند.
بهار نارنج بسیار ترش است که باعث تحریک معده برای بهتر هضم شدن غذا بسیار مفید است. همچنین برای رفع نفخ معده می‌شود.
دمنوش این میوه باعث برطرف نمودن بیماری‌ها و ناراحتی‌های قلبی و تنظیم ضربان قلب، کاهش فشار خون می‌گردد و باعث آرامش‌بخش بودن و برطرف نمودن تب می‌شود.

آب موجود در بهار نارنج به دلیل داشتن ویتامین C فراوان است که برای درمان سرماخودگی بسیار مفید است. از دیگر خواص میوه بهار نارنج برای تولید روغن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بهار نارنج

ویژگی‌های درخت بهار نارنج

درخت بهار نارنج از درخت‌هایی است رنگ این میوه شبیه پرتقال می‌باشد با این تفاوت که کمی ترش‌تر و تلخ‌تر از پرتقال است و به معمولاً آن را تنها مصرف نمی‌کنند و بیشتر آن را به عنوان چاشنی برای طمع دادن به غذا استفاده می‌نمایند.

درخت بهار نارنج که ارتفاعی نزدیک 9 متر دارد و دارای برگ‌های درازی که بین 7 تا 10 سانتی متر است و ظاهری مانند تخم مرغ مستطیلی دارد. همچنین این درخت دارای خار‌های فراوانی است. گل‌های این درخت عمدتاً به صورت دسته‌ای و به رنگ سفید است.

میوه درخت بهار نارنج

میوه بهار نارنج بسیار مقوی و آبدار است و دارای خواص بسیار فراوانی است که می‌توان گفت که عسل بهار نارنج در مقایسه با خود میوه بهار نارنج به یک میزان خاصیت دارند علت این موضوع این است که هر چه در این میوه بهار نارنج وجود دارد داخل عسل بهار نارنج نیز یافت می‌شود.

عسل بهار نارنج مشابه بهترین عسل وحشی بسیار خوش طعم و معطر است، به همین خاطر زنبورداران برای آماده نمودن و تهیه کردن این نوع عسل دچار مشکل و دردسر نخواهند شد به این دلیل که درخت بهار نارنج می‌تواند در با هر شرایط آب و هوایی سازگاری پیدا کند.

عسل بهار نارنج

بعضی از افراد بر این باور هستند که هنگامی که می‌خواهند عسل تولید کنند. معمولاً گرده افشانی بر روی درخت صورت نمی‌گیرد، زیرا گلی وجود ندارد که زنبوران عسل بخواهند از شهد آن برای تولید عسل استفاده کنند در صورتی که این بارو کاملاً اشتباه است.

سایر خواص بهار نارنج

  • این میوه منبع غنی از ویتامین C است و دارای آنتی اکسیدان می‌باشد.
  • افزایش حافظه
  • آرامش‌بخش
  • مبارزه با سرطان
  • ضد میکروب
  • باکتری
  • انرژی‌زا
  • کاهش کلسترول خون
  • نشاط آور
  • تصفیه‌کننده خون
  • افزایش اشتها
  •  بهبود عفونت‌ها
  •  درمان سرطان دستگاه گوارش

رنگ عسل بهار نارنج

رنگ عسل بهار نارنج به رنگ زرد مایل به عقیق است.

رنگ عسل بهار نارنج

بهترین زمان برداشت بهار نارنج

بهترین زمان برای برداشت بهار نارنج و تولید عسل با کیفیت در میانه‌های تابستان در مرداد ماه می‌باشد.

شیوه مصرف عسل بهار نارنج

روش‌های مصرف عسل بهار نارنج از این قرار است که این عسل را می‌توان با مقداری آب ولرم و سه قاشق عسل بهار نارنج و سپس با افزودن مقداری آب لیموی ترش تازه به آن یک شربت و نوشیدنی طبیعی تهیه نماید که می‌توانید برای از بروز سرطان پیشگیری نمایید. زیرا عسل بهار نارنج خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و ضدباکتری دارد.

طبق تحقیقات اخیری که دانشمندان و محققین بر روی خواص عسل بهار نارنج انجام داده‌اند دریافته‌اند که عسل بهار نارنج می‌تواند تا میزان بسیار زیادی بر روی سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر بی‌نظیر بگذارد و به تنظیم و کنترل قند خون یا تحمل گلوکز و تقویت حافظه کاری و شفاهی بسیار موثر و اثرگذار است.

عسل بهار نارنج مانند عسل کوهی و وحشی برای درمان سکسکه و از بین بردن سوء‌هاضمه و رفلاکس معده و دفع و برطرف نمودن کرم‌های روده بسیار موثر و مفید می‌باشد. همچنین عسل بهار نارنج مقوی و بهبود‌ دهنده گلودرد و مصرف آن نیز به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک بسزایی می‌کند.

مصرف عسل بهار نارنج

مضرات مصرف عسل بهار نارنج

عسل بهار نارنج علاوه بر مفید و موثر بودن و دارای خواص منحصر به فردی که دارد دارای معایبی نیز هست که باید هنگام مصرف آن توجه لازم را داشته باشید از مهم ترین معایب و ضررهای استفاده نمودن از عسل بهار نارنج این است که باید در مصرف آن زیاده روی و افراط نکنید. چون باعث بروز مشکلات و اختلالات در خواب و میزان ضربان قلب و همچنین باعث بالا رفتن فشار خون در افراد می‌گردد.

از دیگر مضرات استفاده از عسل بهار نارنج این است که این نوع عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود، زیرا به علت داشتن باکتری‌های بوتولیسم موجود در این نوع عسل مصرف آن برای کودکان ممنوع می‌باشد.

در ضمن استفاده نمودن عسل‌های تک گل که تنها از یک گل یا یک گیاه شهد آن تهیه می‌شود عمدتاً خاصیت دارویی و درمانی دارد و مصرف آن باید مطابق با نسخه پزشک متخصص انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *