عسل مریم گلی

شاید برایتان جالب باشد و یا تا به حال اسم عسل مریم گلی را نشنیده باشید. مریم گلی نوعی گیاه بسیار مفید و خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. که از شهد این گیاه عسل توسط زنبورها تولید می‌شود. مریم گلی جزء گیاهان دارویی محسوب می‌شود و بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. همچنین از این نوع گیاه برای ادویه و مصارف غذایی به کار می‌رود و قابل دسترس در تمامی مناطق می‌باشد.

گیاه مریم گلی

مریم گلی یک نمونه از گیاهانی است که در چهار فصل سال قابل رویش است و ارتفاعی بین 30 تا 60 سانتی‌متر رشد می‌کند. این گیاه ساقه‌ها‌ی چوبی و دارای ریشه‌ها‌ی بسیار محکمی است. برگ و رنگ گل آن با توجه به شیوه کشت با هم تفاوت‌ها‌ی فراوانی دارد. مریم گلی معمولا در بالا به رنگ سبز نقره‌ای و در پایین رنگ سفید‌ی دارد و شکل ظاهری برگ‌ها‌ی آن بیضی است و گل‌ها‌ی آن نیز پیچ خورده است و در رنگ‌ها‌ی مختلف از بنفش تا صورتی و سفید است ساقه‌ها‌ی این گیاه مشابه سایر گیاهان دیگر مانند مربع است.

برای بهره‌‌مندی از ویژگی‌ها و خصوصیات درمانی مریم گلی باید قبل از شروع شکوفه‌زدن این گیاه باید برداشت صورت بگیرد. برگ‌ها  و شاخه‌ها‌ی جوان آن نیز برای درمان استفاده می‌شود. از برگ‌ها‌ی تازه و جوان مریم گلی در خوراکی‌ها  و جز ادویه‌ها‌ی آشپزخانه کاربرد دارد. مریم گلی عطر و طمع خارق‌العاده‌ای دارد و تا مقدار کمی تلخ است و بیشتر برای چاشنی در پاستا و پیتزا به عنوان طعم دهنده برای گوشت گوساله، بره، ماهی و املت استفاده می‌شود.

فواید بهبود دهنده مریم گلی

مریم گلی را نیز می‌توان به عنوان یک نوع نوشیدنی مفید برای سلامتی مورد استفاده قرار داد. معمولا این عسل مانند بهترین عسل وحشی عطر و طعم شیرین و مناسبی دارد.

خواص جالب عسل مریم گلی

خواص عسل مریم گلی عبارت است از:

  1. درمان دستگاه گوارش
  2. از بین بردن عرق بیش از اندازه بدن
  3. کاهش فشار خون
  4. ثابت ماندن سطح گلوکز خون
  5. درمان سرماخوردگی
  6. ترمیم زخم‌ها  و بریدگی‌ها‌ی عمق

خواص عسل مریم گلی

خواص عسل مریم گلی بر روی سلامتی

از جالب‌ترین خواص عسل مریم گلی بر روی سلامتی بدن عبارتند از:

  1. از بین بردن عرق بیش از اندازه
  2. درمان دستگاه گوارش
  3. درمان سرماخوردگی
  4. ثابت ماندن سطح گلوکز خون
  5. ترمیم زخم‌ها و بریدگی‌ها‌ی عمق
  6. ضد باکتری بودن

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. از بین بردن عرق بیش از اندازه

عسل مریم گلی مانند عسل کوهی و وحشی به عنوان بهترین درمان برای از بین بردن تعریق بیش از اندازه بدن باعث می‌گردد که مشکلاتی مانند سرگیجه و حالت تهوع را کاملاً از بین ببرد. البته استفاده از عسل مریم گلی افرادی مانند خانم‌ها‌ی باردار، مادران شیرده و افراد مبتلا به صرع باید اجتناب نمود.

2. درمان دستگاه گوارش

خواص درمانی عسل فوق‌العاده است. عسل مریم گلی برای بسیار موثر برای درمان بیماری‌ها‌ی و مشکلات ناشی از گوارش و معده را برطرف می‌نماید. این نوع عسل به عنوان عسل‌ها‌ی مثل یونجه و ترشک می‌باشد. از دیگر خواص عسل مریم گلی می‌توان به درمان زخم معده نیز کمک شایانی می‌کند. با مصرف این نوع عسل می‌توانید بیماری‌های دستگاه گوارش خود را برطرف نمایید.

خواص عسل مریم گلی

4. درمان سرماخوردگی

عسل مریم گلی برای بهبود و درمان سرماخوردگی مفید است. از بروز آنفولانزا، ورم گلو بسیار مفید و موثر است.

5. سهولت ترمیم زخم‌ها و بریدگی‌ها‌ی عمق کمک می‌کند

با استفاده موضعی از عسل مریم گلی می‌توان تمامی اعمال جراحی و پیوند پوست به علت خاصیت ضد باکتری آن که موجب کوچک شدن زخم‌ها در طی چند ساعت می‌گردد، می‌شود. برخی به دلیل کم بودن رطوبت و عملیات پراکسیدی کم می‌تواند این نوع عسل را با عسل مانوکا مقایسه کرد. عسل مریم گلی برای ترمیم و بهبود زخم‌ها و تمامی بریدگی‌های ناشی از سوختگی و یا تصادفات و آسیب‌ها را برطرف نمایید.

6. ثابت ماندن سطح گلوکز خون

بر اساس بالا رفتن قند خون در بدن با مصرف این نوع عسل می‌توان برای درمان بیماران مبتلا به دیابت کمک نمود و می‌توان این نوع عسل را بهترین جایگزین برای شکر در نظر گرفت.

7. ضد باکتری بودن

مریم گلی دارای خواص قابض، ضد قارچی، تعرق آور، ضد اسپاسم، ضد آفت، مسکن اعصاب، ضد باکتری، مقوی، بند آورنده خون، ضد نفخ، ضد تب و غیره نام برد.

فواید مریم گلی بر روی سلا‌متی عبارت است از:

  • تصفیه خون
  • کاهش تعریق
  • بهبود دل درد
  • کمک به گوارش
  • سازگار بودن با کبد
  • کاهش اشتها
  • افزایش انرژی
  • موثر برای دندان‌ها و لثه‌ها

از دیگر خواص جالب مریم گلی می‌توان با کشت آن در یک باغچه‌ی کوچک از زیبایی ظاهری و بوی مطبوع و انرژی‌بخش آن استفاده نماید. این گیاه انرژی‌ها‌ی بد را که در اطراف خانه وجود دارد را کاملاً از بین می‌برد.

سایر خواص مریم گلی بر روی سلامتی

شما می‌توانید با استفاده از یک قاشق از ترکیب عسل مریم گلی همراه با چای ولرم آن را مصرف نمایید و این مخلوط آنتی بیوتیک را مصرف کنید. با مصرف عسل مریم گلی می‌توانید تعریق و تولید بزاق را بیشتر کنید. موجب رقیق شدن خلط می‌گردد و موجب خشک شدن اکثر ترشحات بدن از جمله عرق، بزاق، ریه‌ها، کم شدن ترشح شیر مادر، از بین رفتن تولید خط در دهان، گلو می‌شود.

برای رفع این دسته از مشکلات و ناراحتی‌ها  بایستی داخل یک شیشه به اندازه نصف شیشه مریم گلی تازه و یک چهار شیشه را مریم گلی خشک بریزید سپس مقداری عسل گل وحشی یا هر نوع عسل خام را درون این شیشه بریزید تا شیشه تا دهانه کاملاً پر شود. درپوش شیشه را کاملاً ببندید و به مدت 2 تا 4 هفته در یک فضای کاملاً خشک و خنک و تاریک بگذارید تا مواد مریم گلی با عسل کاملاً ترکیب شوند.

نحوه‌ی مصرف عسل مریم گلی چگونه است؟

عسل مریم گلی را می‌توان در همراه با چای یا قهوه یا سالاد نیز مصرف نمود حتی نیز می‌توان همراه با پنیر آن را میل کنید.

هشدار جدی عسل مریم گلی

زنان باردار یا زنان شیرده نباید به هیچ عنوان از این نوع عسل مصرف کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *