عسل کنار

عسل کنار که به عسل سدر نیز معروف است بسیار خوشمزه است این نوع از عسل فقط در مناطق گرم و خشک مانند جنوب قابل برداشت و بهره وری است. کنار غنی از مواد  ویتامین، پروتئینی، کلسیم، فسفر، مواد معدنی، کاروتن است. درخت کنار در ابتدای پاییز شروع به شکوفه زدن می‌کند و زنبورداران می‌توانند تقریبا بین 40 الی 45 روز بر روی گرده‌های آن بنشینند و گرده افشانی کنند.
در ادامه قصد داریم به معرفی خواص شگفت انگیز عسل کنار بپردازیم. یکی از بهترین نمونه‌های عسل در میان عرب زبانان استفاده از عسل کنار است که در این خطه بسیار معروف و مشهود است. عسل کنار به دلیل با ارزش بودن و محبوبیتی که در میان افراد داشته آن را به عنوان هدیه در گذشته‌های دور به افراد می‌دادند همچنین این عسل بهترین گزینه برای برطرف نمودن مشکلات و ناراحتی‌های جسمی است.

عسل کنار چیست؟

عسل کنار یا همان عسل سدر به این دلیل نام نهاده شده است از درختی به نام سدر که در قرآن نیز آماده است تقریبا بالای 50 درصد از شهد تولید شده است.

روش‌های شناسایی عسل کنار

با کمک تکنیک‌های شناسایی عسل اصل از تقلبی می‌توانید بهترین عسل را خریداری کنید. برای شناسایی عسل طبیعی از تقلبی آن بایستی با انجام دادن یک سری آزمایشات که مهم‌ترین معیار و میزان آن ساکارزی است که در عسل کنار بایستی به این میزان کمتر از 5 درصد باشد.

خواص عسل کنار

فواید عسل کنار

فواید عسل کنار عبارت است از:

  1. درمان کم خونی
  2. از بین بردن درد و ضد تب
  3. بهبود زخم‌ها
  4. درمان عفونت‌های رحمی
  5. تسکین فرایند گوارش و زخم معده
  6. باز کردن رگ‌های قلب
  7. افزایش قدرت جنسی
  8. تسکین سرماخوردگی
  9. پایین آوردن میزان دمای بدن
  10. تقویت و درمان گرفتگی ماهیچه‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. درمان کم خونی

خواص درمانی عسل بسیار زیاد است. چنانچه از کم خونی رنج  می‌برید، می‌توانید با مصرف روزانه مقداری عسل وحشی در برنامه غذایی خود به درمان کم خونی به طور چشمگیری کمک کنید.

2. از بین بردن درد و ضد تب

با مصرف عسل کنار و بهترین عسل وحشی می‌توانید تمامی دردهایی که در بدن خود دارید شامل پا درد، کمر درد و سایر عضلات دیگر از بدن که احساس درد و سوزش می‌کنید را برطرف نماید. عسل کنار به دلیل داشتن فیتوکمیکال موجود در خود به بهبود تب کمک می‌کند. مطابق با آزمایشات صورت گرفته توسط متخصصین در این حوزه دریافتند که زمانی که مقداری عسل کنار را وارد بدن موش‌ها کردند به طور باور نکردنی تب شدید آن‌ها برطرف شد به صورتی که می‌تواند گفت عسل کنار به مراتب بهتر از آسپرین و ایندومتاسین عمل می‌کند.

3. بهبود زخم‌ها

عسل کنار نیز مانند سایر عسل‌های موجود در بازار از جمله عسل آویشن، گون، جعفری، عسل کوهی وحشی و غیره خواص فوق‌العاده‌ای دارد مانند بهبود زخم‌ها است. البته بایستی گفت یک سری از عسل‌ها هستند به فرایند بهبودی و درمان سرعت بیشتری می‌دهند عسل کنار بهترین گزینه برای بهبود و ترمیم زخم‌ها است این نوع عسل نسبت به سایر داروهای شیمیایی نیز سریعتر عمل می‌کند.

4. درمان عفونت‌های رحمی

با مصرف عسل وحشی می‌توانید تمامی عفونت‌های رحم را کاملا برطرف نمایید. شیوه مصرف به این صورت است که مقداری از عسل کنار وحشی را با یک لیموی تازه و مقدار کمی آب ولرم مخلوط نمایید تا یک شربت مناسبی تهیه شود و در اوایل صبح آن را میل نمایید. قیمت عسل وحشی طبیعی ممکن است کمی بالا باشد اما مزایای آن بسیار زیاد است.

5. تسکین فرایند گوارش و زخم معده

افرادی که دچار ناراحتی‌های گوارشی و زخم معده هستند می‌تواند با این روش سنتی، عسل کنار وحشی را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

6. باز کردن رگ‌های قلب

عسل کنار وحشی یکی از بهترین نوع عسل‌های موجود در طبیعت است که می‌تواند تمامی عروق قلبی را باز کند همچنین از سایر خواص این نوع عسل می‌توان بهترین درمان برای سیستم گوارش در بدن است.

7. افزایش قدرت جنسی

امروزه یکی از نگرانی‌های مهمی که میان زوج‌های جوان وجود دارد نداشتن قوای جنسی لازم برای ارتباط جنسی است. زمانی که بدن قدرت مناسب و لازم برای ارتباط با یک رابطه جنسی نداشته باشد می‌تواند بر روی کیفیت رابطه جنسی زن و شوهر به ویژه مردان تاثیرات مخربی به جا بگذارد. شما با مصرف منظم عسل کنار وحشی می‌توانید این مشکل را برطرف نماید و همچنین به افزایش نیروی جنسی نیز کمک کنید.

خواص عسل کنار

8. تسکین سرماخوردگی

عسل کنار مناسب‌ترین نوع درمان سنتی برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی است این نوع عسل به دلیل ترکیبات موثری که در آن وجود دارد می‌تواند کمبود ویتامین ث در بدن را تامین نماید و باعث افزایش اشتها گردد و فرایند بهبودی و درمان را تسریع نماید.

9. پایین آوردن میزان دمای بدن

عسل کنار به دلیل خاصیت خنکی که دارد می‌تواند دمای بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین برای کسانی که دارای مزاج صفراوی هستند انتخاب مناسبی  است.

10. تقویت و درمان گرفتگی ماهیچه‌ها

عسل کنار  کمک شایانی به منعطف شدن و کمک به باز شدن گرفتگی ماهیچه‌ها می‌کند و دارای فواید ضد التهاب است و استفاده از آن به تمامی ورزشکاران پیشنهاد می‌شود.

علت کف کردن عسل کنار یا سدر چیست؟

عسل کنار به مرور زمان کف می‌کند این به دلیل خاصیتی است که دارد در بیشتر مناطق عسل کنار به طور کف شده به کار می‌رود و اغلب بر این باور هستند که عسل نبایستی به هیچ عنوان کف کند و اگر به این حالت در آمد دلیل بر اصل نبودن آن است. البته این نکته نیز موجب شک و گمان هایی نیز در میان زنبورداران و تولید کنندگان عسل نیز شده است.

عسل کنار بعد از برداشت کف می‌کند و رنگ روشن نیز دارد و پس از مدتی نیز کف آن از بین می‌رود و رنگ آن به تیره تغییر پیدا می‌کند همچنین بعد از گذشت چندماه نیز همچنان تیره تر نیز خواهد شد تا جایی که به رنگ جیگری یا عقیقی در می‌آید اما اگر این عسل را با چند نمونه دیگر عسل با هم ترکیب کنید و یا در برابر گرما و یا داخل آب گرم قرار دهید مجددا کف خواهد کرد و برای رفع آن باید زمان نیاز است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته شده در این خصوص دلیل کف کردن عسل کنار هیچ ربطی به اصل بودن یا غیر طبیعی بودن عسل در فرایند تولید آن ندارد و تنها دلیل آن مقدار زیادی ساپونین در عسل این گیاه می‌باشد به همین خاطر این عسل از ارزش غذایی و مکملی بالایی برخوردار است.

کف عسل کنار فواید نیز دارد به دلیل داشتن خوشمزه بودن و عطر بی نظیر آن و دارای طبع سرد برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند بسیار موثر و مفید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *