نیش زنبور عسل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اگر زمانی زنبور عسل نیش زد چه اقداماتی باید انجام دهید تا درمان انجام شود. احتمالاً برای شما و یا یکی از دوستان خود اتفاق افتاده است که زنبور عسل شما را نیش زده باشد و درد زیادی را تحمل کرده باشید برای از بین بردن نیش زنبور عسل کافی است در ادامه این گفتار با ما همراه شوید تا به شما روش‌هایی که می‌توانید از شر نیش زنبور خلاص شوید را یاد بگیرید.

زنبور عسل وحشی کوهی اگر یک بار به شما نیش بزند مطمئن باشید که بلافاصله خواهد مرد. اما اگر زنبور عسل؛ بی عسل باشد می‌تواند شما را به دفعات زیادی نیش بزند.

روش درمانی خانگی نیش زنبور عسل

برای درمان نیش زنبور عسل به روش‌های خانگی می‌توانید از:

زمانی که زنبور عسل به شما نیش زد برای بهبود درد آن اگر تمایل نداشتید که به درمانگاه مراجعه کنید می‌توانید با اقداماتی که در زیر در این خصوص مطرح شده است با روش‌های خانگی آن را درمان کنید.

  1. عسل و پیاز
  2. استفاده از آسپرین
  3. با استفاده از سرما
  4. استفاده از خمیر دندان

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

روش درمان نیش زنبور عسل

1. عسل و پیاز برای درمان نیش زنبور

شاید برایتان باورنکردنی باشد مگر با پیاز و عسل می‌توان نیش زنبور عسل را درمان کرد! بله درست است.
عسل و پیاز خواص منحصر به فردی دارند البته چنانچه در منزل عسل ندارید می‌توانید تنها با استفاده از پیاز این کار را انجام دهید.

نحوه درمان خانگی نیش زنبور عسل با عسل و پیاز به این صورت است که  نخست یک پیاز بردارید و آب پیاز را بگیرید و با عسل مخلوط کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه بلکه بیشتر محل گزیدگی را با آب تمیز کنید.

2. استفاده از آسپرین با نیش زنبور

برای درمان محل نیش، آسپرین می‌تواند بهترین گزینه باشد. با آسپرین می‌توانید درد ناشی از نیش زنبور را تا حدود بسیار چشمگیری کاهش دهید.

3. درمان خانگی نیش زنبور با سرما

سریع‌ترین راه برای درمان ناشی از نیش زنبور عسل بدون مراجعه به پزشک امکان پذیر است.
در این مواقع تنها کافی است نیش زنبور را با دست خود بردارید و محل مورد نظر که توسط زنبور گزیده شده است را کاملاً با بین انگشتان خود فشار دهید برای این کار می‌توانید از ناخن‌گیر نیز برای بیرون آوردن نیش زنبور استفاده کنید و روی آن را با سرما به صورت غیر مستقیم پوشش دهید.

خواص نیش زنبور

برای این که بهتر متوجه موضوع شوید محل گزیدگی با توسط یک میوه یا پارچه برای سرما دادن به محل مورد نظر استفاده کنید. سرما باعث می‌شود که عصب‌های آن قسمت کاملاً بی حس شود و درد کمتری احساس کنید.

باید توجه داشته باشید که چنانچه به نیش زنبور عسل حساسیت دارید باید فوراً در اسرع وقت به پزشک مربوط مراجعه نمایید و مشکل را با آن در میان بگذارید تا فرآیند درمان و بهبودی سریع‌تر انجام شود.

4. استفاده از خمیردندان برای درمان نیش زنبور عسل

استفاده کردن از خمیر دندان تنها برای تمیز کردن دندان نیست بلکه کاربردهای مختلفی دارد از جمله کاهش التهاب زهر زنبور عسل که می‌تواند درد و سوزش ناشی از آن را کمتر کند با استفاده نمودن عسل و زردچوبه بر روی موضع می‌تواند به درمان نیش زنبور کمک شایانی کند.

درمان محل گزیدگی زنبور با عسل

وجود آنزیم‌های موجود در عسل می‌تواند به راحتی سم زهر را از بدن شما خنثی کند. برای این کار بایستی مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • مقداری از عسل را با کمی زردچوبه مخلوط کنید تا یک خمیر آماده شود.
  • خمیر را روی محل گزیدگی بگذارید.
  • در مرحله بعدی اجازه دهید تا خمیر کاملاً خشک شود تقریبا نزدیک 30 دقیقه منتظر بمانید.
  • در نهایت با آب ولرم محل را شستشو دهید.

نیش زنبور عسل

زنبور عسل در کدام مناطق خطرناک‌تر است؟

وجود نیش زنبور عسل به عنوان سلاح برای آن عمل می‌کند زنبور وقتی به شما نیش می‌زند که برای او مزاحمتی ایجاد کنید. کندوهای عسل و کلونی‌ها مناطق خطرناکی هستند.

کندوهای عسل

نخستین مکانی که زنبور عسل‌های خطرناک‌تر عمل می‌کنند کندوهای آن‌ها است تمامی حیوانات به صورت غریزی از محیط خانه خود محافظت می‌کنند و اگر احساس خطری کنند سریعاً واکنش نشان می‌دهند اگر مکانی که زندگی می‌کند کندو عسل وجود دارد مراقب باشید و به کندها نزدیک نشوید.

کلونی‌ها یا گروه‌های زنبورعسل

یکی دیگر از جاهایی که باید مراقب بود زمانی است که تعداد زنبور عسل‌ها بیشتر از حد مجاز کندو می‌شود که به آن‌ها کلونی نیز گفته می‌شود.

عمدتاً فضاهایی که زنبورهای عسل برای زندگی خود انتخاب می‌کنند پشت کنترل برق یا مکان‌های توخالی است یا می‌توان بر روی درختان، بین حفره‌ها یا هر جایی که بشود کلونی‌ها در آن جا زندگی کنند این امکان وجود دارد.

در صورتی که با کلونی‌ها روبه رو شدید به هیچ عنوان این حرکات را انجام ندهید:

  • پرتاب کردن سنگ به طرف کلونی‌ها
  • چوب زدن و یا وارد کردن به کندو
  • نزدیک شده بیش از حد به آن‌ها
  • پاشیدن آب یا اسپری کردن روی زنبورعسل

خرید عسل مرغوب در اصفهان

چرخیدن و  پرسه‌زدن زنبور عسل در اطراف شما

اگر زنبور عسل دور شما مدام می‌چرخد و تعداد آن‌ها رفته رفته بیشتر می‌شود نشان می‌دهد که شما در منطقه‌ی آن‌ها قرار دارید و خطر شما را تهدید خواهد کرد باید مراقب باشید، لذا اگر زنبورها در اطراف شما حضور دارند و شما نیز با آن‌ها کاری ندارید در این هنگام است که دیگر به شما حمله‌ نمی‌کنند. باید بدانید زمانی که زنبور دور شما می‌چرخد کاملاً خونسردی خود را حفظ کنید و نیازی نیست که کار خاصی انجام دهید. اگر متوجه شود که شما با او کاری ندارید راه خودش را می‌گیرد و می‌رود پس جای نگرانی نخواهد بود.

نشستن بر روی مواد شیرین

زنبورعسل عاشق مواد و خوراکی‌های شیرین است. شاید باورتان نشود اما اگر زباله باشد. اگر در حال جا به جا کردن مواد شیرین هستید و متوجه هستید که زنبورعسل در پیرامون شما وجود دارد، باید مراقب باشید.

استفاده کردن از لباس‌های تیره

وجود رنگ‌های تیره روی زنبورعسل باعث می‌شود که زنبورهای عسل بیشتر به آن‌ها حمله کنند و آن‌ها را به عنوان دشمن می‌ببینند پس مراقب باشید در حدالامکان از پوشیدن لباس‌های تیره خودداری کنید. برای همین است که زنبورداران از رنگ‌های سفید استفاده می‌کنند اگر زمانی نیاز داشتید که به زنبورها نزدیک شوید بهتر است از لباس‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

ایجاد بوی نامطبوع و ناخوشایند

در صورتی که بوی ناخوشایندی به مشام زنبور عسل برسد و باعث آزار او شود او شروع به حمله کردن به افرادی که نزدیک او هستند می‌کند.
شاید به از لحاظ ما بوی خوبی باشد ولی از لحاظ او نامطبوع باشد، به عنوان نمونه می‌توان گفت: از بوهای مانند پیاز، الکل، عطر، علف تازه، عرق، سیر باید جداً خودداری کرد.
با توجه به خطراتی که نیش زنبور عسل دارد، تهیه بهترین عسل وحشی کار دشواری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *