تفاوت عسل کوهی و عسل وحشی

شاید این مورد به گوش شما خورده باشد که بهترین عسل وحشی یا عسل کوهی از نظر کیفیت بسیار بهتر از مدل‌های دیگر از عسل است. حتی شاید این موضوع را هم شنیده باشید که شما نمی‌توانید عسل وحشی و کوهی را به راحتی تهیه کنید و بهتر است نوع طبیعی آن را خریداری کنید؛ پس ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که مهم‌ترین تفاوت عسل کوهی و عسل وحشی چیست؟

نحوه تولید انواع عسل طبیعی در کوهستان به صورتی است که انسان برای تولید آن دخالتی ندارد و هر جایی که انسان وجود نداشته باشد قطعاً عسلی که به وجود می‌آید یک عسل کاملاً طبیعی است و محصول نهایی دارای کیفیت بسیار زیادی می‌باشد. نکته بسیار مهمی که ما قصد داریم بدانیم این است که این دو تا عسل چه تفاوتی با یکدیگر دارند و خواص کدام یک بیشتر است؟

اگر شما هم موقع خریدن عسل دچار تردید شده‌اید و نمی‌دانید که کدام یک عسل‌ها بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

تفاوت بین زنبور‌های تولید کننده عسل وحشی و طبیعی

برای اینکه بخواهیم تفاوتی که بین عسل کوهی و عسل طبیعی وجود دارد را با یکدیگر بررسی کنیم در ابتدای کار باید با این نوع از زنبورها آشنا بشوید؛ زیرا اصلی‌ترین تفاوتی که بین این دو عسل وجود دارد در واقع در نحوه تولید آن‌ها است.

شاید شما زمانی که عنوان عسل وحشی را شنیده باشید شاید فکر کرده باشید که زنبورهای وحشی آن‌ها را تولید می‌کنند ولی باید بدانید عسل به عنوان وحشی به زنبور‌های تولید کننده آن محدود نمی‌شود و در واقع تصور شما یک تصور کاملی نیست و ولی یک تصور درستی است.

در واقع این مدل عسل را ممکن است زنبورهای وحشی تولید کنند و یا اینکه ممکن است زنبورهای اهلی با استفاده از گل‌های وحشی آن‌ها را تولید کند؛ ولی اگر بخواهیم تفاوت زنبورهای تولید کننده عسل طبیعی و عسل وحشی را برای شما توضیح دهیم باید به شما بگویم که زنبورهای وحشی عسل وحشی را تولید می‌کنند و از زنبور‌های اهلی نوع طبیعی عسل تولید می‌کنند مگر اینکه آن‌ها را از گل‌های وحشی تغذیه کرده باشند.

تفاوت بین این زنبورها در چیست یا چه چیزی باعث می‌شود که محصول تولیدی آن‌ها با هم تفاوت داشته باشد؟ اگر قصد دارید که این سوال‌ها را پیدا کنید؛ بهتر است در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

عسل طبیعی و کوهی

محل تولید عسل طبیعی و کوهی چه فرقی دارد؟

محل تولید عسل کوهی اصل با عسل وحشی کاملاً با یکدیگر متفاوت است به عنوان مثال برای تولید عسل کوهی باید بدانید که زنبورهای وحشی آن را تولید می‌کنند، و خودشان برای نوع عسل موم می‌سازند؛ پس به همین دلیل است که عسل‌های کوهی و یا وحشی را بیشتر در کوه‌ها می‌سازد.

برای اینکه بتواند این نوع عسل را تولید کنند بر روی درختان و یا سنگ‌ها موم‌ها را می‌سازند بعد از آن داخل موم‌ها محصولات خودش را قرار می‌دهند. ولی محل تولید عسل طبیعی کاملا متفاوت است به این دلیل که زنبوردار‌ها معمولاً صفحات آماده را برای این زنبورها آماده کرده‌اند که به آن‌ها برگه موم گفته می‌شود و آن را داخل کندو قرار می‌دهند تا زنبور از زمانی که شهد مورد نظر خودش را پیدا کرد آن شهد را بگیرد و داخل موم‌های کندو قرار بدهد.

بعد از اینکه این زنبوردارها کندوهای عسل را در روی مزارع گل قرار می‌دهند زنبورها برای این که عسل تولید کنند از همین گل مزرعه استفاده می‌کنند و از آن عسل تهیه می‌کنند؛ پس این موضوع نشان دهنده تفاوت جمع آوری عسل کوهی و عسل طبیعی است که شما می‌توانید با این موضوع به تفاوت آن پی ببرید.

عسل طبیعی و وحشی

تفاوت نحوه جمع آوری عسل طبیعی و وحشی

به دلیل اینکه عسل وحشی داخل طبیعت یافت می‌شود و معمولاً برای اینکه بتوانید آن را پیدا کنند باید به سراغ درخت‌ها و صخره‌ها بروید؛ پس در نتیجه جمع آوری آن‌ها بسیار کار سخت‌تری نسبت به جمع آوری عسل طبیعی است.

به دلیل اینکه افراد برای اینکه بتوانند این نوع از عسل‌ها را جمع‌آوری کنند باید به مناطق جنگلی بروند؛ پس کار سختی را دارند و کار آن‌ها زمانبر می‌شود؛ زیرا زنبورهای وحشی عسل‌ها را به صورتی تولید می‌کنند که جدا کردن این موم‌ها و همچنین کنار زدن زنبورها یک مهارت خاصی را می‌طلبد که هر فردی آن را ندارد و به راحتی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
برای عسل طبیعی این مشکلات وجود ندارد و افراد می‌توانند موم‌ها را از توی کندوهای زنبور عسل بردارند و به بازار ارائه بدهند؛ پس از این جهت خرید عسل طبیعی یک راحت‌تری است زیرا تولید و جمع‌آوری آن یک راه راحت‌تری می‌باشد.

دخالت زنبوردار در کدام نوع عسل کمتر است؟

شاید تا این قسمت از مقاله به این موضوع پی برده باشید که برای تولید عسل طبیعی زنبوردار تا حد بسیار زیادی دخالت دارد؛ زیرا عسل وحشی برای تولید به انسان نیاز ندارد ولی عسل طبیعی نیاز دارد که در کندوهای خاصی انجام بگیرد.

شما باید به این موضوع دقت کنید که منظور از دخالت زنبوردار این نیست که زنبور دار به عسل‌ها شکر و قند مصنوعی می‌دهد یا اینکه عسل‌ها را حرارت می‌دهد؛ زیرا زمانی که این محصول‌ها به این حالت تولید می‌شوند دیگر حالت طبیعی ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *