مصرف عسل

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌‌‌های بیشتری برای تحقیقات به این نکته می‌توانیم توجه داشته باشیم که می‌‌‌‌توانیم بسیاری از خواصی را که تاکنون درباره بسیاری از مواد غذایی نمی‌دانستیم بیاموزیم و آنها را یاد بگیریم. امروزه ما می‌توانیم با یک سرچ ساده در گوگل به بسیاری از خواص ماده‌‌ها دست پیدا کنیم شاید این نکته را باید به یاد داشته باشیم که هیچ کس به غیر از پزشک همان می‌تواند برای ما دارو تجویز کند اما ما با سرچ کردن در گوگل می‌توانیم بسیاری از خواص داروهای گیاهی دست پیدا کنیم آنها را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید، اما نمی‌‌‌توان در هنگام بیماری سر خود عمل کنیم که ممکن است همین فواید گیاهان باعث شود تا بیماری ما تشدید شود و یا با طبع ما سازگار نباشد، پس بهتر است اول از دکتر معالج خود مشورت بگیر اما چیزی که همگی بر سر آن توافق نظر دارند این است که یکی از بهترین مواد مغذی است که بیمار می‌توانند مصرف کند.

مصرف عسل روزانه

اما امروزه ما متاسفانه این ماده مغذی را از زندگی‌های من حذف کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم بهتر از قبل از آن استفاده کنیم، چرا که امروزه با آمدن بسیاری از مواد قندی مضر ما به سمت آنها کشیده شدیم اما باید این را بدانید که هیچ ماده مغذی مانند عسل نمی‌‌‌تواند برای شما مفید باشد و هیچ ماده قندی مانند عسل بدون ضرر نیست شاید شما هنگامی که به شیرینی فروشی‌‌ها می‌‌‌‌روید تبلیغات زیادی را در باب اینکه شیرین‌هایشان با قندهای طبیعی تشکیل شده است ببینید اما واقعیت اینجاست که این‌‌ها تنها یک تبلیغ هستند و نمی‌‌‌توانیم به آن‌‌ها اعتماد کنیم حتی اگر مواد قندی آن نیست از مواد طبیعی باشد باز هم بسیاری از عوامل دیگر را دارند تا بتوانند مواد موثر را به بدن ما برساند اما اصل می‌‌‌‌تواند یک ماده مفید برای ما باشد که ما بتوانیم در هر شرایطی و با هر بیماری از آن‌‌ها استفاده نمایید.

امروزه شاید برای برخی از افرادی که داروهای شیمیایی برایشان سود آور باشد به صرفه نباشد که این باور را در میان عموم رایج کنند تا بسیاری از مردم دیگر از داروهای طبیعی استفاده ننماید.
متاسفانه امروزه به دلیل تبلیغاتی که برای ما انجام می‌‌‌‌دهند ما نیز به دام آن‌‌ها می‌‌‌‌افتیم و بسیاری از داروها و بسته‌‌‌های شیمیایی را برای مصارف گوناگون خریداری می‌‌‌‌کنیم، امروزه ما با توجه به فراگیر شدن دکترهای طب سنتی توانسته‌ایم به بسیاری از این داروهای گیاهی دست پیدا کنیم.
هزاران سال است که مردم زنبورها را نگه می‌‌‌‌دارند و از آن‌‌ها استفاده‌‌‌های مختلفی اعم از دارویی و خوراکی را دارند به همین دلیل هم است که بسیاری از افراد به سمت زنبورداری گام برداشتند. خواص درمانی عسل فوق‌العاده است.

مصرف عسل روزانه

آیا مصرف موم عسل مفید است؟ فارغ از مصرف عسل، “کندو” و یا “شانه” عسل که امروزه به آن “موم” عسل نیز می‌‌‌‌گویند مورد پسند بسیاری از افراد است، به همین دلیل هم امروزه انوع این موم‌‌ها را می‌‌‌‌توانیم در بسیاری فروشگاه‌‌‌های اینترنتی و غیر اینترنتی نیز تهیه نماییم.
درباره‌‌‌‌‌ی مصرف موم عسل صحبت‌‌‌های گوناگونی را مطرح می‌‌‌‌نمایند عده‌ای از متخصصان بر این باور هستند که موم‌‌‌های عسل می‌‌‌‌تواند برای شما مفید باشد و به همان اندازه‌‌‌‌‌ی عسل به شما خواص برساند.
عده‌ای دیگر مصرف موم عسل را برای انسان مضر می‌‌‌‌دانند آن هم به دلیل داشتن چسبندگی که به طور طبیعی این موم را شامل می‌‌‌‌شود. آن‌‌ها بر این اعتقاد هستند که این چسبندگی موم‌‌ها در معده‌‌‌‌‌ی شما دچار اختلال شود، به همین دلیل هم است که بسیاری از افراد موم‌‌ها را به اندازه‌‌‌‌‌ی عسل‌‌ها مصرف نمی‌کنند.

اما این مسئله که ما می‌‌‌‌توانیم بدون نگرانی از این موم‌‌ها استفاده کنیم و یا خیر؟ را در ادامه مطرح می‌‌‌‌کنیم.
در واقع خوردن لانه زنبوری راهی است که می‌‌‌‌توانید از میوه‌‌‌‌‌ی کار زنبورها لذت ببرید. انجام این کار ممکن است مزایای سلامتی، از خطر کمتر عفونت گرفته تا قلب و کبد سالم‌‍‌‌تر داشته باشد. با این حال، خوردن عسل به طور مستقیم موم، همچنین ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

موم عسل چیست؟

لانه زنبوری یک محصول طبیعی است که توسط زنبورهای عسل تهیه شده و برای نگهداری عسل و گرده‌‌‌‌‌ی آن استفاده می‌‌‌‌شود. این یک سری از سلول‌‌‌های شش ضلعی ساخته شده از موم زنبور عسل است که عموما حاوی عسل خام است. عسل طبیعی اصل با عسل تجاری متفاوت است زیرا پاستوریزه یا فیلتر نشده است.
لانه زنبوری ممکن است حاوی مقداری گرده زنبور عسل، ژل رویال باشد. خواص شگفت‌انگیز ژل رویال برای سلامتی بی‌نظیر است. شما می‌‌‌‌توانید کل لانه زنبور عسل و سلول‌‌‌های اطراف موم را می‌‌‌‌توان به عنوان لثه و یا آدامس بجوید.

مصرف عسل روزانه

سرشار از برخی مواد مغذی

لانه زنبوری سرشار از کربوهیدرات‌‌ها و آنتی اکسیدان‌‌ها است. همچنین حاوی مقادیر کمی از چندین ماده مغذی دیگر است مولفه اصلی آن عسل خام است که کمی پروتئین، ویتامین‌‌ها و مواد معدنی را ارائه می‌‌‌‌دهد. اما این موم‌‌ها از مقدار زیادی قند و آب تشکیل شده است.
از آنجا که این فرآوری نشده است، عسل خام حاوی آنزیم‌‌‌هایی مانند گلوکز اکسیداز است که به عسل ضد میکروبی و ضد باکتریایی می‌‌‌‌دهد. چنین آنزیم‌‌ها با گرمایش و فیلتر استفاده شده برای پردازش بیشتر عسل‌‌‌های تجاری از بین می‌‌‌‌روند. علاوه بر این، عسل خام کمتر به شیرین کننده‌‌‌هایی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا آلوده شده و همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌‌‌های بیشتری نسبت به عسل فرآوری شده است.

آنتی اکسیدان‌‌ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که باعث تقویت سلامتی، کاهش التهاب و محافظت از بدن شما در برابر بیماری‌‌ها می‌‌‌‌شوند. سطح آن‌‌ها ممکن است هنگامی که خام است نسبت به عسل فرآوری شده 4.3 برابر بیشتر باشد.

پلی فنول‌‌ها نوع اصلی آنتی اکسیدان عسل کوهی اصل هستند. تحقیقات نشان داده است که آن‌‌ها ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت، زوال عقل، بیماری‌‌‌های قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان کمک کنند.

بنا به دلایلی که گفته شد می‌‌توانیم این مسئله را استنباط کنیم که ما می‌‌توانیم با مصرف این ماده‌ی مغذی نه تنها بیماری‌های خود را بدون حتی مصرف یک قرص شیمیایی درمان کنیم بلکه با مصرف مداوم آن نیز می‌‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن خود پیشگیری کنیم.

همانطور که می‌‌دانید چه از نظر طب جدید و چه از نظر طب سنتی این ماده به شدت مورد تایید قرار گرفته است امروزه بسیاری از پزشکان در هر دو حیطه، عسل کوهی وحشی را برای شما تجویز می‌‌کنند که این مسئله نشان دهنده‌ی این است که این ماده هیچ گونه ضرری ندارد و ما می‌‌توانیم بدون هیچگونه نگرانی می‌‌توانیم آن را مصرف کرده و امید داشته باشیم که این ماده می‌‌تواند به شکل خودکار بیماری‌های ما را از بین ببرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *