خواص درمانی عسل شوید

شوید فواید و خواص زیادی دارد و یکی از سبزیجات مهم که در اکثر غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. می‌دانستید که با استفاده از شوید هم می‌توانید عسل تهیه نمایید. شوید خواص بیشماری دارد که یکی از مهم‌ترین خواص آن چربی سوزی و برای کاهش وزن بسیار موثر است.
از خواص درمانی عسل شوید برای درمان دارویی بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. زنبوران عسل بر روی شوید می‌نشیند و از آن گرده افشانی می‌کنند بعد از جمع‌آوری گرده‌های شوید عسل شوید به دست می‌آید.

ویژگی‌های شوید

این گیاه دارای برگ‌های سوزنی بسیار زیاد با گل برگ‌های چتری سفید رنگ یا زرد رنگ است که دانه‌های ریزی دارد. معمولاً زنبور‌‌های عسل هنگام گرده افشانی این گیاه را از اواخر تیرماه تا اواخر مرداد ماه آغاز می‌کنند به همین خاطر بهترین زمان برای تولید عسل شوید می‌باشد.

کشت شوید

این گیاه با ارزش دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد که بیشتر باید در کشور‌‌‌هایی مانند چین، آمریکا، مصر، اروپا و همچنین در ایران در شهرهایی مانند تبریز، بجنورد، خراسان، تفرش و غیره به صورت خودرو در دامان طبیعت کاشت و تولید می‌گردد.

مهم‌ترین خواص درمانی عسل شوید

عسل شوید این گیاه منحصر به فرد دارای خواص درمانی زیادی است از جمله:

  1. افزایش و تقویت حافظه
  2. از بین بردن چربی خون
  3. افزایش شیر مادر
  4. ضد استفراغ و تهوع
  5. آرامش اعصاب
  6. افزایش سیستم عضلات و تسکین درد‌‌های مفاصل
  7. تسکین معده و درمان دل‌پیچه
  8. منظم بودن ضربان قلب
  9. نیروزا و تقویت سیستم ایمنی بدن
  10. کاهش وزن با عسل شوید

خاصیت عسل‌ برای بدن عالی است و گیاه شوید به دلیل داشتن طبع گرم و خشک از نمونه‌های عسل است که دارای طبع گرمی‌ است. از ویژگی‌های این نوع عسل که دارای طمع و عطر خوشی دارد. عسل شوید معمولاً برای تمامی‌ افراد بسیار مفید می‌باشد.

خواص درمانی فوق‌العاده عسل شوید

1. تقویت حافظه

عسل شوید بسیار موثر و مفید برای تقویت حافظه و هوش افراد می‌گردد. برای اینکه بتوانید حافظه خود را تقویت کنید بهتر است روزانه یک قاشق از این نوع عسل را استفاده کنید. افرادی که می‌خواهند حافظه خود را افزایش دهند و آن را تقویت نمایند بهتر است حتما استفاده از عسل شوید را در مصرف روزانه خود به طور منظم قرار دهند.

2. از بین بردن چربی خون

احتمالاً می‌دانید زمانی که افراد می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند به آن‌ها توصیه می‌شوند که شوید را در سبد غذایی خود قرار دهند. عسل شوید یکی از عسل‌هایی است که موجب از بین بردن کلسترول اضافی و تری گلیسیرید خون در بدن می‌شود.
شما می‌توانید با استفاده نمودن از این عسل پرخاصیت به رفع و درمان انواع بیماری‌ها از جمله افرادی که مبتلا به چربی خون هستند تا حد زیادی کاهش دهید؛ زیرا وجود چربی خون بالا در افراد موجب می‌گردد که آن‌ها بیماری‌های مختلف مانند سکته‌های مغزی، قلبی و عروقی و غیره گردند. برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی بهتر است از عسل شوید استفاده نمایید.

3. افزایش شیر مادر

شوید خود به تنهایی باعث افزایش شیر در مادران شیرده می‌شود. به همین دلیل اغلب مادرانی که فرزندان خود شیر می‌دهند از این گیاه بیشتر استفاده می‌کنند. در صورتی که از این گیاه عسل نیز تولید شود خاصیت آن را دو چندان می‌کند و باعث کاهش نفخ و ورم درد و شکم در نوزادان می‌گردد. همچنین موجب بیشتر شدن شیر در مادران نیز می‌گردد.

آرامش اعصاب با عسل شوید

4. ضد استفراغ و تهوع

عسل شوید مانند عسل کوهی وحشی به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص و ویتامین‌های موجود از مهم‌ترین نوع مواد غذایی محسوب می‌شود که می‌تواند باعث از بین بردن استفراغ و تهوع می‌شود.

5. آرامش اعصاب

عسل شوید به علت داشتن ویتامین‌های فراوان مانند ویتامین B و فلاونوئید که با منتشر کردن آنزیم‌ها که باعث تحریک کردن هورمون‌ها در بدن می‌شود. به دلیل این واکنش‌ها باعث آرامش اعصاب و بهترین و مناسب‌ترین نوع عسل است که به بهبود خواب افراد کمک شایانی می‌کند.
در صورتی که بی‌خوابی دارید و یا به ناراحتی‌های عصبی دچار هستید توصیه می‌کنیم که از عسل شوید که بسیار آرامش‌بخش است استفاده نمایید.

6. افزایش سیستم عضلات و تسکین درد‌‌های مفاصل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شوید نیز مانند لبنیات از کلسیم بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که یکی از کلیدی‌ترین خواص عسل شوید، مقوی استخوان‌ها و برای تسکین درد‌‌های مفاصل بسیار مناسب است.

7. تسکین معده و درمان دل‌پیچه

عسل شوید بهترین درمان برای درد‌های و مشکلات و ناراحتی‌های دستگاه گوارش می‌باشد. این نوع عسل برای تسکین معده و درمان دل‌پیچه و بهبود نفخ و همچنین به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

چگونگی مصرف عسل شوید

8. منظم بودن ضربان قلب

چنانچه میزان تپش قلب شدید دارید و یا قلبتان به صورت منظم کار نمی‌کند. بهتر است از عسل شوید بسیار موثر برای درمان تپش قلب می‌باشد. افرادی که از ناراحتی‌ها و مشکلات قلب و عروق دچار هستند می‌توانند از عسل شوید برای بهبود و بهتر شدن آن کمک می‌کند.

9. نیروزا و تقویت سیستم ایمنی بدن

افرادی که از سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند و ضعف و بی‌حوصله هستند بهترین گزینه برای افزایش و تقویت جسمانی و افزایش توانایی بدنی در برابر انواع بیماری‌ها می‌باشد. با افزایش قوای جسمانی و جلوگیری از ایجاد سرطان‌های مختلف و موثر بودن آن بر روی سلامتی بدن می‌باشد.

10. کاهش وزن با عسل شوید

چنانچه به هر دلیلی تمایل به خوردن شوید ندارید و تمایل دارید به صورت طبیعی وزن خود را کاهش دهید و به یک تناسب اندام خوبی به دست آورید می‌توانید با استفاده نمودن از عسل شوید این مشکل را برطرف نمایید و به یک وزن ایده‌آل و مطلوبی دست یابید.

چگونگی مصرف عسل شوید

عسل شوید به دلیل داشتن رنگ تیره که به رنگ کهربایی تیره می‌باشد و دارای مزه شیرین و لذیذی است. نحوه‌ی استفاده نمودن عسل شوید از این قرار است دو یا سه قاشق غذاخوری عسل شوید را همراه با مقداری کمی‌ آب ولرم مخلوط نمایید و یک لیموی تازه نیز داخل آب بچکانید و آن را در طی روز میل کنید. این نمونه از مصرف عسل شوید برای اغلب بیماری‌ها بسیار موثر خواهد بود و بیشتر جنبه درمانی دارد؛ لذا توصیه می‌شود قبل از مصرف این نوع عسل حتماً با یک متخصص مراجعه کنید.

عسل شوید به دلیل داشتن خواص درمانی فوق‌العاده‌ای که در بالا ذکر شد برای کودکان زیر یک سال به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث بروز مشکلاتی اعم از بوتولیسم می‌گردد که برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *