درمان خانگی با عسل

شاید بدانید که باکتری‌ها، قارچ‌ها و اضافی رادیکال‌های آزاد در بدن علت اصلی بیماری‌های التهابی بی شمار هستند؛ بنابراین، عسل با داشتن خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی می‌توانند در بسیاری از فرآیندهای التهابی به خوبی عمل کند. به عنوان مثال، استفاده از عسل به مدت طولانی در زخم‌های کوچک‌تر، مشکلات گلو یا مشکلات پوستی، شکایات دستگاه گوارش یا عفونت‌های قارچی اثبات شده است. در مورد زخم‌های بهبودی عمیق یا ضعیف و همچنین بیماری‌های شدید، باید از آزمایش خود مراقبتی با عسل جلوگیری کرد. در این موارد، درمان بیماری با عسل آسپتیک پزشکی توسط یک متخصص با تجربه توصیه می‌شود.
در زیر چند گزینه درمان خانگی با عسل را ارائه می‌دهیم.

چند درمان خانگی با عسل

درمان خانگی با عسل بیماری‌های سرفه و گلودرد، پوست، التهابات گوارشی و عفونت‌های قارچی را برطرف می‌کند که در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

عسل برای سرفه و گلو درد

احتمالا بهترین استفاده از عسل کوهی وحشی مربوط به سرفه ناشی از سرماخوردگی است. اگرچه اثر ضد سرفه عسل قرن‌ها است که در بسیاری از فرهنگ‌ها شناخته شده است، اما تعداد زیادی از تحقیقات برای تایید این اثر انجام شده است.

به عنوان مثال، در سال 2014، یک مطالعه در نیجریه منتشر شد که در آن سرفه کودکان بین 2 تا 18 سال با عسل درمان می‌شد، از جمله موارد دیگر، با کمال تعجب،عسل حداقل و همچنین داروی محبوب سرفه دکسترومتورفان کارکرده است؛ اما این تفاوت که عسل یک ماده غذایی طبیعی و بدون عوارض جانبی است.
در این مورد، مانند بسیاری از مطالعات دیگر، یک قاشق چایخوری عسل که قبل از خواب به رختخواب رفته یا در یک لیوان آب یا چای گرم بریزید، قادر به کاهش چشمگیر سرفه است.

خواص عسل طبیعی

درمان پوست

خاصیت عسل‌ برای بدن و پوست فوق‌العاده است، یکی از پزشکان مشهور در این زمینه گفته است که عسل خام را برای بیمارانی که از شوره سر، خارش شدید، تبخال و به تبع آن همچنین ریزش مو رنج می‌برد، معالجه کرد. شما باید عسل را با کمی آب گرم مایع کنید، روزانه این مخلوط را در مناطق آسیب دیده پوست بمالید و بعد از مدت زمان تماس 3 ساعت با دقت بشویید. پس از یک هفته، علائم از بین رفت و ضایعات شروع به بهبودی کردند.
برای تعیین این که آیا درمانی واقعاً رخ داده است، این پزشک بیماران خود را به دو دسته تقسیم کرد. در حالی که گروهی که تحت درمان قرار گرفتند و هیچ درمان دیگری دریافت نکردند، به گروه دوم دستور داده شد که به مدت 6 ماه یک بار در هفته از عسل استفاده کند.
در گروه اول علائم بعد از گذشت دو ماه دوباره ظاهر شد، در حالی که که در گروه دوم حتی پس از ماه ششم بدون علائم باقی مانده است. اگرچه استفاده از عسل تسکین یافته و در بهترین حالت ممکن است حتی تشکیلی آزاردهنده شوره سر را بر روی پوست خارش ایجاد می‌کند و ناخوشایند، از بین ببرد، اما باید به طور کلی این نکته را در نظر داشت که هر نوع بیماری پوستی همیشه نشان دهنده یک فلور روده است، بنابراین مهم است که حداکثر بعد از فروکش کردن علائم، پاکسازی کامل روده انجام شود تا پوست شما واقعاً رو به بهبود یابد و مهم‌تر از همه سالم بماند.

درمان التهاب دستگاه گوارش

التهاب دستگاه گوارش که به صورت محاوره آیا به آنفولانزای معده نیز گفته می‌شود، یک بیماری بسیار ناخوشایند است که همراه با اسهال و حالت تهوع مداوم است.
شایع‌ترین علت آن ویروس‌ها و باکتری‌ها است که تیمی از محققان مصر را به آزمایش اثرات عسل بر روی عفونت‌های دستگاه گوارش هدایت کردند. کودک بیمار در این مطالعه شرکت کردند و به 2 گروه 50 نفری تقسیم شدند. به منظور مقابله با آب زیاد و از بین رفتن مواد معدنی ناشی از اسهال و تهوع مزمن، به بیماران مایع مخصوصی داده می‌شد که عمدتاً حاوی شکر و نمک بود. در حالی که یک گروه فقط این مایع را مصرف می‌کردند، عسل به گروه دوم نیز اضافه شد.
به سرعت مشاهده شد که اسهال حاد و حالت تهوع در کودکانی که محلول عسل را دریافت کرده‌اند به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بلکه به ترمیم سریع‌تر بدن و عادی‌تر شدن وزن بدن کودکان نیز کمک می‌‍کند.

فواید عسل طبیعی

درمان عفونت‌های قارچی

با وجود قند زیاد در عسل، او عفونت‌های قارچی جنس کاندیدا آلبیکنس را روی بدن خود قرار می‌دهد. دانشمندان در یک دانشگاه ایرانی توانستند اثرات قارچی عسل را در گروهی متشکل از 70 زن که تحت تاثیر این بیماری‌های قارچی قرار گرفته بودند، نشان دهند.
نیمی از خانم‌ها عفونت را با مخلوط ماست و عسل درمان کردند، در حالی که نیمی دیگر از کرم‌های شیمیایی ضد قارچ استفاده کردند. تنها پس از یک هفته، مشخص شد که مخلوط ماست و عسل و کرم دارویی نتایج قابل تفکری دارند. بر این اساس، استفاده از عسل می‌‍تواند یک جایگزین می‌‍تواند یک جایگزین قدرتمند و طبیعی در درمان عفونت‌های قارچی باشد.
عسل چندین بار در شرایط آزمایشگاهی از کاندیدا آلبیکنس استفاده شده است و همان نتیجه همیشه به دست آمده است. عسل خالص رشد قارچ را به میزان قابل توجهی مهار می‌کند، در حالی که محلول‌های عسل فقط از 80 درصد عسل اثر خود را ایجاد می‌کند.

آیا عسل برای کودکان مفید است؟

علی رغم فواید درمانی زیادی که خوردن عسل کوهی اصل با کیفیت بالا می‌‍تواند به همراه داشته باشد، عسل تا 12 ماهگی یا اسپورت‌های آن تهیه شده برای نوزادان به شدت مضر است. دلیل این امر توسط باکتری است که با وجود کنترل دقیق، می‌‍تواند وارد عسل نشود.
نکته خطرناک این اسپورها این است که وقتی جوانه می‌‍زنند، یک سم فلج کننده عضله تولید می‌‍کنند. آن‌ها برای بزرگسالان مشکلی ندارند؛ زیرا حتی یک فلور معده به طور معقول می‌‍تواند مانع از جوانه زدن اسپورت‌ها شود.
همانطور که می‌‍دانید شرایط برای نوزادان تا 12 ماهگی کاملا متفاوت است؛ زیرا فلور روده آن‌ها هنوز به اندازه کافی توسعه نیافته است تا اسپورت‌ها بتوانند جوانه زده و سم خود را تولید کنند. اگر آن‌ها درمان نشوند، می‌‍تواند عضلات تنفسی و بلع کودک بیماری را فلج کند و در بدترین حالت منجر به مرگ کودک شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *