فواید عسل آویشن

عسل آویشن یکی از بهترین عسل‌ها در سراسر جهان است این نوع عسل که از تک گل طبیعی از گیاه آویشن به دست می‌آید. فواید عسل آویشن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به خصوص درمان دیابت مفید است.

مشخصات ظاهری عسل آویشن

این عسل به رنگ کهربایی تیره است، لیکن بر اساس گرده افشانی گل‌های غالب استفاده شده است که رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. طعم و مزه این نوع عسل شیرین است و بوی آن نیز مشابه بوی میخک و فلفل است.

فواید عسل آویشن

فواید و خواص عسل آویشن عبارت است از:

  1. افزایش سیستم مغز و اعصاب
  2. پیشگیری از تشنج
  3. افزایش انرژی
  4. افزایش سیستم ایمنی بدن
  5. تسکین سینوزیت
  6. رفع مشکلات معده
  7. کنترل قند خون
  8. کاهش درد قاعدگی
  9. مبارزه با سرطان
  10. درمان سرماخوردگی

فواید عسل آویشن از فرآوری شهد گل‌های آویشن که توسط زنبور عسل است. یکی از انواع عسل‌هایی است که از گل نعنایی آویشن درست می‌شود.

فواید عسل آویشن

تقویت حافظه و اعصاب

برای آرامش یافتن و بهبود اعصاب و تقویت حافظه، عسل آویشن بهترین نوع عسل محسوب می‌شود. عسل آویشن به دلیل داشتن ویتامین D از اساسی‌ترین منبع برای تنظیم و تقویت اعصاب محسوب می‌شود. همچنین عسل آویشن به دلیل وجود ویتامین D، فسفر و کلسیم برای بهبود و تسکین افسردگی بدن کمک می‌کند. افرادی که از کمبود ویتامین D رنج می‌برند و دچار بی‌قراری و خستگی مفرط هستند با مصرف عسل آویشن به میزان قابل‌توجهی می‌توان کنترل نمود.

پیشگیری از تشنج با عسل آویشن

از بهترین روش‌های پیشگیری و درمان از تشنج یا صرع با مصرف عسل آویشن امکان‌پذیر است. بعضی از پژوهشگران در خصوص این گیاه به نام آویشن انجام داده‌اند که می‌تواند نقش بسزایی در درمان تشنج و صرع باشد.

افزایش انرژی با عسل آویشن

افرادی که از دچار خستگی و یا بی‌حوصله هستند می‌توانند با مصرف عسل آویشن و بهترین عسل وحشی در برنامه غذایی خود انرژی از دست رفته خود را دوباره بازبینی کنند. در صورتی که تمایل دارید که تنبلی و خستگی از بدن شما بیرون رود باید حتما از این عسل میل کنید تا باور کنید که با استفاده از عسل آویشن می‌توانید با نشاط‌تر و شاداب‌تر باشید. با مصرف یک قاشق چایخوری عسل خالص و ارگانیک می‌توانید نیروی خود را افزایش دهید.

افزایش انرژی با عسل آویشن

ویتامین‌های و مواد معدنی در عسل آویشن

خاصیت عسل‌ برای بدن فوق‌العاده است، عسل آویشن دارای مواد و ویتامین‌های A ،B ،C است. این ویتامین‌ها نیازهای بدن شما را تکمیل می‌کنند. وجود ویتامین موجود در بدن باعث می‌شود که مواد معدنی از جمله پتاسیم، کلسیم، سدیم، کلسیم، آهن، مس و منیزیم را می‌تواند در این نوع عسل به وفور دریافت کرد.

بهبود سیستم ایمنی بدن با عسل آویشن

از خواص درمانی عسل برای بدن غافل نشوید، عسل آویشن دارای خواص زیادی است که یکی از این موارد افزایش سیستم ایمنی بدن است. لذا در عسل آویشن نسبت به سایر عسل‌های دیگر و نوع گیاه برای درمان انواع بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد برای اینکه بخواهید سلامت خود را حفظ کنید باید ابتدا سیستم ایمنی بدن خود را افزایش دهید.

از مهم‌ترین علت‌های افت سیستم ایمنی بدن استفاده نکردن از محصولات ارگانیک و طبیعی است و همچنین مصرف نمودن بیش از اندازه فست فودها، نوشابه‌ها و غذا‌های آماده است.

درمان سینوزیت

سینوزیت به عفونت‌هایی که در بخش داخلی بالای چشم و دماغ وجود دارد؛ گفته می‌شود. بیشتر افراد مبتلا به سینوزیت موتورسواران هستند همچنین افراد سیگاری و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از این بیماری رنج می‌برند. معمولا سینوزیت بعد از سرماخوردگی رخ می‌دهد. از خواص عسل آویشن به دلیل داشتن طبع گرم باعث می‌شود که حرارت بدن افزایش یابد و در نتیجه باعث باز کردن گرفتگی سینوس‌های می‌شود.

رفع مشکلات معده

با مصرف عسل آویشن می‌توانید دستگاه گوارش خود را تقویت کنید این عسل باعث هضم مواد غذایی می‌شود. در صورتی که مرتب مصرف شود منجر به فعالیت طبیعی جهاز هاضمه می‌گردد. چنانچه با دیگر مواد غذایی مورد مصرف قرار گیرد اسیدهای اضافی را کاهش می‌دهد. از دیگر فواید بی‌نظیر این نوع عسل بهبود مشکلات معده، ترشح شیره معده و ورم معده اشاره کرد.

کنترل قند خون

عسل آویشن به عنوان یک عسل کاملا گیاهی بهترین ماده غذایی برای کنترل قند خون است. با توجه به مطالعات و بررسی‌های دانشمندان و متخصصان در این زمینه آویشن از فرآورده‌های طبیعی همچون قند خون عصبی بدن را کنترل می‌کند و به دلیل شیرین نبودن این نوع عسل بهترین انتخاب برای افراد دیابتی است.

مناسب‌ترین روش مصرف عسل آویشن

کاهش درد قاعدگی

عسل آویشن موثر برای ناراحتی‌های شکمی و رحمی همچنین دردهای قاعدگی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. با استفاده از این عسل طبیعی می‌توانید عفونت‌های رحم و تخمدان را نیز پاکسازی کنید.

مبارزه با سرطان

عسل آویشن به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان طبیعی موجود در آن همانند چای سبز با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند در نهایت نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود با این کار می‌توانید بدن خود را در برابر سرطان ایمن کنید. در ضمن با مصرف منظم عسل آویشن نیز به دلیل وجود خواص ضدالتهابی که دارد مانع از بروز حملات قلبی می‌شود.

درمان سرماخوردگی

عسل آویشن به دلیل داشتن فواید ضد باکتریایی و ضدالتهابی می‌تواند مشکلات و ناراحتی‌هایی نظیر آسم، برونشیت، عفونت‌های ویروسی و آسم را کنترل و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. با استفاده از ترکیبات عسل آویشن و لیمو همراه با دمنوش‌های گیاهی می‌تواند منجر به بهبود و تسکین سرماخوردگی و گلودرد شود.

مناسب‌ترین روش مصرف عسل آویشن

به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل آویشن با آب ولرم سپس با افزودن مقداری آب لیموترش تازه یک شربت مفید غنی از ویتامین C تهیه می‌شود که برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار مفید است.

خرید عسل آویشن

بهترین روش برای تهیه عسل مرغوب مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و مجازی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند و یا در صورت امکان می‌توانید از خود زنبوردار تهیه کنید.

قیمت عسل آویشن

در واقع عسل‌هایی که بیشتر جنبه درمانی و شفابخش دارند نسبت به سایر عسل‌های معمولی گران‌تر می‌باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *