خواص عسل یونجه

شاید تا به حال فکر نکرده باشید که مگر از یونجه نیز می‎توان عسل تولید کرد آن هم عسلی به با طمع و مزه‌ای بسیار خوشمزه و خوشبو بله همین طور است. عسل یونجه نوعی از عسل است که از توسط زنبورهای عسل از شهد و گرده گل‌های مدیکاگو ساتیوا تولید می‎شود. گیاه یونجه که بیشتر مورد استفاده دام و حیوانات است و غذای دام‌های است که پروتئین بسیار بالایی دارد. عسلی که از این نوع گیاه تولید و به بازار عرضه می‌گردد طرفداران بسیار زیادی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است این عسل همچون بهترین عسل وحشی موجب بیشتر شدن فعالیت‌های پروبیوتیکی در بدن می‌گردد. عسلی که از یونجه فراهم آوری می‌گردد آنتی باکتریایی بسیار بالایی دارد. همچنین ضد آکنه است و میزان قند خون را تا حد زیادی کنترل می‎کند. همچنین از مزایای عسل یونجه ‌می‎توان برای پیشگیری از هیپو گلومیا استفاده نمود و همچنین داروی طبیعی موثری است که برای پوست، سرفه و گلودرد درمان بسیار مناسبی است.

خواص عسل یونجه

گیاه یونجه یکی از اصلی‌ترین غذاهای حیوانات است، اما انسان‌ها نیز از آن برای مصارف درمانی استفاده می‎کنند. جوانه‌های یونجه سرشار از مواد معدنی از قبیل ویتامین C، فسفر، پتاسیم، آهن، زینک، کلسیم، منیزیم و اسید فولیک است در ضمن یونجه منبع غنی از ویتامین‌های B1، B2، B3 و B5، آنتی اکسیدان کاروتنوئید و کلروفیل است. طبق تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته شده توسط محققین دریافتند که ویتامین‌های D2 و D3 سرشار از خواص عسل یونجه است.

مزیت‌های عسل یونجه

عسل یونجه مزایای بسیار زیادی دارد که می‎توان به:

  • درمان ناراحتی‌های پوستی
  • بهبود یبوست
  • تسکین عفونت‌های دستگاه تنفسی اشاره کرد.

عسل یونجه مانند عسل کوهی وحشی بهترین تقویت‌کننده مغز و اعصاب است. که به افزایش حافظه کمک می‎کند. همچنین یکی از بی نظیرترین خواص این نوع عسل برای درمان کسانی که خون دماغ می‎شوند بسیار موثر است.
از سایر فواید این نوع عسل می‎توان به ضد التهابی بودن، صد اکسیدکننده و ضد باکتری بسیار مناسب است. همچنین برای افرادی که از مشکلاتی مانند لرزش دست و یا سایر اندام‌های دیگر بدن رنج می‎برند استفاده نمودن از این نوع عسل بسیار مفید و موثر است.

فواید عسل یونجه

ویژگی‌های ظاهری عسل یونجه

عسل یونجه کهربایی روشن است و بسیار شفاف است و زمانی که شکرک می‎زند به میزان کمی ‎تیره رنگ می‎شود. در مقایسه با هنگا‌می ‎که شکرک میزند این نوع عسل سریعاً جامد و شکرک میز‎ند.

علت شکرک زدن عسل یونجه چیست؟

عسل یونجه به مقدار زیادی گلوکز دارد که عسل‌هایی که فروکتوز بالاتری دارند مانند عسل اقاقیا به میزان کمتری شکرک ‌می‎زنند، لذا باید گفت شرایط و محیط نگهداری عسل‌ها نیز با هم متفاوت است و می‎تواند بر روی روند شکرکت زدن عسل نیز تاثیر بگذارد. در واقع باید گفت که شکرک زدن است به این منظور نخواهد بود که عسل فاسد شده است و نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کرد، بلکه باید شکرک زدن باعث می‎شود که عسل جامد شود و استفاده نمودن از آن کمی ‎دشوارتر ‌می‎گردد.

فواید عسل یونجه بر روی سلامتی انسان

از آنجایی که تما‌می‎ عسل‌ها بسته به نوع شهیدی که از گیاه یا گلی ترشح ‌می‎کنند برای مصارف مختلف بسیار مفید است. مهم‌ترین مزیت‌های عسل برای سلامت جسمی بسیار مفید است.

خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی‌کنندگی

عسل یونجه به دلیل خواص ضد باکتری و ضد عفونی‌کنندگی که دارد می‌تواند به عنوان مناسب‌ترین و در عین حال بهترین ماده مغذی برای بدن محسوب گردد که از رشد و تکثیر باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن جلوگیری می‎کند این عامل به ترمیم زخم‌ها سرعت می‎بخشد. همچنین مصرف نمودن دمنوش‌هایی که از عسل تهیه می‎شوند ‌می‎توانند به درمان بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا و سایر بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی کمک کنند. عسل از منتشر شدن و انتقال باکتری‌ها به سایر نقاط بدن جلوگیری می‎کند و بهترین درمان برای گلودرد است.

موثر برای تسکین گلودرد

وجود ترکیبات موجود در عسل یونجه باعث می‎شود به عنوان یک لایه محافظ در دیواره مخاطی ایجاد کند و باعث بهبود و درمان بیماری‌های و ناراحتی‌های مختلف می‌گردد. عسل یونجه یک عسل درمانی دارویی کاملاً طبیعی است که برای درمان و بهبود سرفه و مشکلات گلودرد استفاده می‎شود. می‎توانید برای رفع این مشکل یک قاشق عسل میل کنید. سپس بعد از خوردن عسل ترجیحاً تا یک ساعت چیزی میل نکنید. از دیگر خواص منحصر به فرد عسل که بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است می‌توان به درمان معده درد اشاره کرد. عسل یونجه بسیار موثر و مفید برای التهاب‌های معده است.

فواید عسل یونجه

فعالیت‌های پروبیوتیکی طبیعی

آزمایش‌های صورت گرفته در خصوص عسل یونجه نشان می‌‎دهد که این عسل باعث رشد و تکثیر باکتری‌های مفید روده می‌شود. باکتری‌های موجود را می‌توان به بیفیدوباکتریوم اینفنتیس، بیفیدوباکتریوم بیفیدوم، بیفیدوباکتریوم ادولسنتیس، بیفیدوباکتریوم لانگوم که کاملاً طبیعی است و منجر به رشد و تکثیر باکتری‌های روده می‎‌گردد و موجب مشکلات و ناراحتی‌های معده و سوء‌ها ضمه می‌گردد.

ماسک عسل یونجه

عسل یونجه و عسل کوهی اصل به عنوان یک ماسک فوق العاده برای پوست عمل می‎کنند و باعث روشن‌تر شدن پوست صورت و بدن می‎گردد. اغلب ماسک‌های صورت که با عسل تهیه می‎شوند بهترین ماسک برای پوست صورت است که می‎تواند بر باز شدن لایه‌های پوست و از جمع شدن پوست کمک کند. از بهترین و موثرترین خواص ماسک‌ها با ترکیب عسل که به طور منظم مورد استفاده قرار بگیرد می‎تواند از به وجود آمدن آکنه و جوش بر روی صورت پیشگیری کند.

تقویت انرژی

عسل یونجه که حاوی ترکیبات بسیار مفیدی است و غنی از آنزیم‌های طبیعی، کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین‌ها که به صورت غیر مستقیم بر روی سلامتی ما تاثیر می‎گذارند. عسل یونجه برای بهترین درمان برای اشتها و کمبود وزن است. از سایر فوایدی که عسل یونجه را از دیگر عسل‌ها متمایز می‎کند این است که بهترین جایگزین شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است. عسل یونجه خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارد. همچنین موجب کاهش و بهبود حساسیت نیز از دیگر خواص استفاده از عسل یونجه می‌‎باشد.

بهتر است تا حد امکان از گرم کردن عسل یونجه پرهیز کنید. زیرا این عامل می‎تواند بر روی سلامتی شما در به مرور زمان تاثیر مخربی بگذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *