سرکه سیب و عسل 

ما در طبیعت مواد زیادی داریم که می‌توانیم با مصرف و استفاده از آن‌ها به بدن و وجودمان سلامتی دهیم و از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم حتی می‌توانیم بعضی از این مواد را با هم ترکیب نموده و معجونی شفابخش و خوشمزه تهیه کنیم. یکی از این ترکیبات استفاده نمودن از سرکه سیب همراه با عسل است. از جمله بیماری‌هایی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم درمان درد‌های مربوط به مفاصل و عضلانی و بیماری‌های گوارشی و سایر بیماری‌های دیگر است. ترکیب سرکه سیب و عسل می‌تواند تمامی مشکلات و ناراحتی‌های التهابی و قارچی را کاهش داده و به تسکین درد‌های این نوع بیماری‌ها کمک کند چرا که سرکه سیب و عسل وحشی کوهی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی که دارد، می‌تواند به سلامت و درمان دردهای بدن کمک کند.

در این گفتار قصد داریم در خصوص شیوه‌های استفاده صحیح از ترکیب سرکه سیب و عسل که می‌تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و همچنین از عفونت‌های موجود در بدن شما پیشگیری نماید.

خواص ترکیبات سرکه سیب و عسل

زمانی که عسل کوهی اصل و سرکه با یک دیگر ترکیب شوند باعث می‌شود که شما زندگی مطلوب و باکیفیتی داشته باشید. در این گفتا به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید از عسل و سرکه سیب در درمان بیماری‌ها به طرز چشمگیری کمک بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دو ماده خواص دارویی فراوانی دارد و سعی می‌کنیم در این گفتار با شما نگاهی گذرا به خواص دارویی سرکه سیب و عسل داشته باشیم تا متوجه شویم چرا این دو ماده تا این اندازه مفید و موثر هستند.

خواص دارویی سرکه سیب

برای تهیه سرکه سیب بایستی سیب‌ها را خرد کنید و بعد از فرایند تقطیر و تخمیر نماید. نتیجه این فرایند مایعی از اسید استیک است. اسید استیک موجود از موادی تشکیل شده است که شامل ژورنال پلاس وان، که یک اسید استیک یک عامل ضد باکتری کاملاً طبیعی است که می‌تواند باکتری‌های زیادی را از بین ببرد. این تاثیرات می‌تواند از عفونت‌های پوستی و برطرف کردن رادیکال‌های آزاد در پوست و سرعت دادن به روند بهبود زخم کمک کند.

همچنین طبق تحقیقات انجام گرفته شده اسید استیک یک ماده ضد عفونی کننده‌ای است که می‌تواند برای درمان عفونت‌های مزمن از آن کمک گرفت.

فواید درمانی عسل

مزایای عسل خام درمانی بر روی سلامتی

عسل طبیعی اصل از ترکیبات فنلی که شامل آنتی اکسیدان‌هایی قوی مشهور که این ترکیبات برای بالا رفتن سلامتی و جلوگیری از بیماری‌های مختلف موثر و تاثیرگذار است.

کاهش درد و بهبود مفاصل

خواص درمانی عسل اثبات شده است، با استفاده منظم از سرکه سیب و عسل می‌توانید به کنترل و کاهش التهاب که باعث درد عضلات می‌شود تاثیر گذار است. با این داروی خانگی شما می‌توانید تمامی مشکلات اعم از آرتریت یا التهاب مفاصل و دیگر اختلالات التهابی که بر روی مفاصل اثر می‌گذارند.

با بررسی‌ها و مطالعات انجام شده خواص ضد التهابی عسل می‌تواند درد آرتریت و دیگر بیماری‌های التهابی شدید را درمان کند.

تسکین رفلکس اسید

با نوشیدن سرکه سیب و عسل می‌تواند شما را برای همیشه از شر علائم سوزش سردل، احساس سوزش در معده بعد از خوردن غذا کمک کند. سرکه سیب و عسل هر دوی این مواد باعث می‌شوند که اسید معده شما متعادل عمل کند و همچنین عسل به عنوان یک ضد التهاب و بهبود دهنده مری است.

سرکه سیب با وجود آنتی اکسیدان که دارد می‌تواند علائم سوزش معده را کم کند و محققین معتقد هستند که این ماده برای افرادی که به داروهای سوزش سر معده جواب نمی‌دهند موثر است.

تقویت دستگاه گوارش

سرکه سیب و عسل فقط سوزش سردل را درمان نمی‌کند در واقع این دو ماده ناراحتی‌های دستگاه گوارش را نیز برطرف می‌کنند. ماهیت اسیدی سرکه سیب باعث تحریک شدن آنزیم‌های مورد نیاز برای بهتر هضم کردن بدن موثر است همچنین عسل بیشتر مشکلات گوارشی را بهبود می‌بخشد. سرکه سیب کمک می‌کند تا پروتئین‌ها تجزیه شوند و هضم چربی‌های دستگاه گوارش را تحریک می‌کند. با بررسی‌های انجام شده در خصوص عسل این ماده ارزشمند و مقوی بیشتر از 180 ماده مفید است که به کمک هم برای تعادل میکروفلورهای ظریف در روده کمک می‌کند و خاصیت ضد میکروبی نیز دارد.

فواید درمانی عسل

تناسب اندام با ترکیب عسل و سرکه سیب

شاید برایتان باور این مسئله کمی سخت باشد که مگر می‌شود با عسل و سرکه سیب اندام مناسبی داشت و یا کاهش وزن صورت بگیرد. همچنین سطح قند خون را نیز کنترل می‌کند از جمع شدن چربی در بدن نیز جلوگیری می‌کند.

در کشور ژاپن تحقیقاتی که صورت گرفته است که 30 میلی متر سرکه در ترکیب با 500 میلی لیتر آب روزانه موجب کاهش میزان چربی بدن و کاهش اندازه دور کمر در افرادی که دارای اضافه وزن هستند می‌شود. با اضافه کردن سرکه در وعده‌های غذایی خود موجب کم شدن اشتها و احساس سیری در افراد را بالا می‌برد و حاصل آن کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد.

با اضافه کردن مقداری عسل همراه با نوشیدنی سرکه سیب می‌توانید که نوشیدنی خوشمزه‌ای را تهیه کنید تا به کاهش وزن شما کمک کند. همچنین بدن شما را از هر گونه سمومی پاک می‌کند.

کاهش کلسترول خون

با ترکیب سرکه سیب و عسل شما می‌توانید میزان کلسترول خون خود را تا حد زیادی کاهش دهید و خوبی سالم و شفاف داشته باشید. وجود اسید استیک به بدن شما کمک می‌کند که اسیدهای چرب را از بین ببرد و تولید صفرا را افزایش دهد به این منظور میزان کلسترول تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

بهبود سلامت قلب

نوشیدنی سرکه سیب و عسل باعث می‌گردد که کلسترول خون شما کاهش پیدا کند. نتیجه حاصل از آن بهبود سلامت قلب و پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات و ناراحتی‌های مربوط به قلب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *