عسل سیاه دانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عسل سیاه دانه مانند بهترین عسل وحشی فواید بیشماری برای سلامتی دارد، در این مطلب به اختصار در این خصوص می‌پردازیم.

خواص بارور نکردنی عسل سیاه دانه

از جمله خواص بارور نکردنی عسل سیاه دانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درمان آسم
  2. ضد آلرژی بودن
  3. تنظیم فشار خون
  4. بهبود دیابت
  5. کنترل دستگاه گوارش
  6. بالا بردن تمرکز
  7. درمان صرع با سیاه دانه و عسل
  8. تقویت انرژی
  9. کمک به تعادل بدن
  10. تصفیه خون
  11. بهبود سلامتی
  12. درمان قلب با سیاه دانه و عسل
  13. تسکین سلول‌های ورید بزرگ
  14. مبارزه کردن با سموم بدن
  15. خواص سیاه دانه و عسل برای کودکان

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. درمان آسم با

از مهم‌ترین مزیت‌های عسل درمان آسم است. سیاه دانه دارای تیموکینون است که یکی از اجزای سیاه دانه است و با آزمایشاتی که بر حیوانات انجام شده است تاثیر بسزایی بر روی داروی فلوتیکازون که داروی آسم است بسیار زیاد است. عصاره گرفته شده از جوشانده سیاه دانه، اثرات ضد آسمی بسیار زیادی دارد.

2. ضد آلرژی بودن

اگر شما جزء افرادی هستید که از حساسیت رنج می‌برید می‌توانید با استفاده از سیاه دانه و عسل وحشی کوهی این مشکل را برطرف کنید. تحقیقاتی که در سال 1993 توسط دکتر نیرمال چاکراواتی انجام شد. هیستامین که در بدن ترشح می‌شود و موجب واکنش‌های حساسیتی مثل آسم می‌شود. روغن سیاه دانه برای افرادی که دچار آسم هستند بسیار موثر و مفید است.

خواص عسل سیاه دانه

3. تنظیم فشار خون

خواص درمانی عسل فوق‌العاده است. شاید بدانید که با مصرف سیاه دانه می‌توانید پرفشاری خون خود را کاهش دهید با مصرف 100 الی 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه روی دو بار به مدت دو ماه می‌توانید به راحتی فشار خون خود را تنظیم کنید.

4. بهبود دیابت

سیاه دانه و عسل می‌تواند تا حد زیادی به درمان و بهبود دیابت کمک کند. استفاده کردن از دو گرم سیاه دانه در طول روز به ساخت گلوکز از طریق بدن و کاهش مقاومت در برابر انسولین افزایش کارایی سلول‌های بتا و کاهش هموگلوبین گلیکوزیله در افراد می‌شود.

5. کنترل دستگاه گوارش

با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته و انتشار آن در مجله دارویی پاکستان روغن سیاه دانه در از بین بردن باکتری‌ها مثل ویبریو، کلراوای، کولای برای دستگاه گوارش مفید است. روغن سیاه دانه نسبت به داروی آمپی سیلین تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

6. بالا بردن تمرکز

اسید لینولئیک موجود در امگا 6 و امگا 3 می‌تواند منجر به افزایش هوش و گردش خون در مغز شما شود.

7. درمان صرع با سیاه دانه و عسل

سیاه دانه یک ماده ضد تشنج است طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی کودکان مبتلا به صرع و میزان مقاومت آن‌ها در برابر داروهای نتیجه‌ای که به دست آمد بسیار شگفت انگیز بود. با سیاه دانه می‌توان تشنج‌های کودکان را درمان کرد.

8. تقویت انرژی

عسل کوهی اصل و سیاه دانه موجب افزایش انرژی و درمان خستگی و کسالت در بدن می‌شود. عسل به عنوان یک ماده غذایی بسیار مقوی است.

خواص عسل سیاه دانه

9. کمک به تعادل بدن

یکی از خواص عسل و سیاه دانه حفظ تعادل بدن است. اغلب ما با مشکلاتی در راستای تعادل بدن روبرو هستیم که با مصرف این عسل می‌توانیم این مشکل را برطرف نمایم.

10. تصفیه خون

سیاه دانه حاوی آهن و پتاسیم زیادی است و علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن منجر به برطرف شدن مسمومیت های خونی و تصفیه خون می‌شود.

11. بهبود سلامتی

این عسل منبع غنی از مواد معدنی را در خود دارد که برای سلامت عمومی بدن شما موثر است.

12. درمان قلب با سیاه دانه و عسل

آیا می‌دانید برای این که بخواهید قلبی سالم و بدون کلسترول داشته باشید باید با مصرف سیاه دانه و عسل می‌توانید چربی‌های اضافی که در بدن موجب گرفتگی عروق و انسداد شریان های اصلی قلب شده است را برطرف نمایید.

13. تسکین سلول‌های ورید بزرگ

از خواص عسل ریحان و عسل و سیاه دانه تسکین سلول‌های ورید بزرگ این است که عسل سیاه دانه می‌تواند سلامت بدن شما را دو چندان کند.

14. مبارزه کردن با سموم بدن

چنانچه سموم در بدن شما باشد می‌تواند بر روی کلیه اندام های حیاتی بدن شما اعم از کبد و ریه اختلال ایجاد کند. وجود سم در بدن باعث می‌شود که تمامی اعضای مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد. در سیاه دانه دارای ساپونین است که می‌تواند به دفع سموم در بدن کمک کند. مشکلات دستگاه تنفسی و همچنین مشکلاتی مثل اسهال که ناشی از سموم است نیز با مصرف سیاه دانه کاهش می‌یابد.

15. خواص سیاه دانه و عسل برای کودکان

سیاه دانه و عسل طبیعی اصل به رشد کودکان و نوزادان کمک زیادی می‌کند. همچنین از به وجود آمدن کرم معده نیز پیشگیری می‌کند.

مضرات مصرف بیش از اندازه سیاه دانه و عسل

با تمام فوایدی که از سیاه دانه و عسل مطرح شد باید گفت که این ماده غذایی عوارضی نیز دارد که از جمله ی آن‌ها می‌توان به: دوران باروری و شیردهی اشاره کرد. اگر سیاه دانه و عسل را بیشتر از حد مصرف کنید، می‌توانید برای دوران بارداری خطراتی را به همراه داشته باشد.
از عوارض جانبی این عسل می‌توان به کاهش و از کار افتادن انقباضات رحم اشاره کرد. اما هنوز میزان مشخصی برای استفاده از سیاه دانه در دوران شیردهی ثابت نشده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *