فواید عسل اصل

حتی در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای زخم‌هایی که بر روی بدن بیمار وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از این فواید تنها مخصوص عسل خام و یا همان عسلی که قابل استفاده‌ی روزمره بود است.
بیشتر عسل‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا می‌کنید به شکل پاستوریزه است. گرمای زیاد باعث می‌شود تا مخمرهای ناخواسته را از بین ببرد و می‌تواند رنگ و بافت آن‌ها را بهبود ببخشد. هرگونه تبلور را از بین ببرد و ماندگاری آن را طولانی کند. بسیاری از مواد مغذی مفید نیز در این فرایند از بین می‌روند. در این نوشته برای شما فواید عسل اصل را توضیح داده‌ایم.

فواید عسل اصل

فواید عسل اصل عبارت است از:

  1. منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها
  2. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی
  3. زخم‌ها را بهبود می‌بخشد
  4. نیروگاهی از مواد مغذی
  5. کمک به مشکلات گوارشی
  6. تسکین گلودرد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها

خواص درمانی عسل برای بدن فوق‌العاده است، رادیکال‌های آزاد در روند پیری نقش دارند و همچنین ممکن است در ایجاد بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی نقش داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان داده است که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل به نام پلی فنول ممکن است در جلوگیری از بیماری‌های قلبی نقش داشته باشد.

همه چیز درباره‌ی عسل

2.خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی

تحقیقات نشان داده است که عسل کوهی اصل می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌های ناخواسته را از بین ببرد. این ماده به طور طبیعی حاوی پراکسید هیدروژن، یک ماده ضد عفونی کننده است. اثر آن به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچ بسته به عسل متفاوت است، اما به وضوح بیشتر از یک درمان مردمی برای این نوع از عفونت‌ها است.

3. زخم‌ها را بهبود می‌بخشد

فواید عسل مانوکا بی‌نظیر است. عسل مانوکا مانند بهترین عسل وحشی در تنظیمات پزشکی برای درمان زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا مشخص شده است که این ماده می‌تواند در بازسازی بافت‌ها کمک کند. مطالعات در این باره نشان می‌دهد که عسل مانوکا می‌تواند زمان بهبودی را کاهش داده و عفونت را کاهش دهد.
به خاطر داشته باشید که عسل مورد استفاده در محل‌های بیمارستان از نظر پزشکی به این معنی است که می‌تواند عفونت را کاهش دهد و استریل است. این عسل‌ها مخصوص هستند و شما نمی‌‌‌‌توانید با استفاده از عسل‌های معمولی خود را درمان کنید.

4. نیروگاهی از مواد مغذی

گیاهان دارویی در واقع ترکیباتی هستند که از گیان به دست می‌آیند و به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم بسیاری از بیماری‌های خود را از این طریق درمان کنیم بدون آنکه مشکلی را برای خود به وجود بیاوریم. این خواص دارویی گیاهان باعث می‌شود که آن‌ها را در برابر برخی از حشرات دور نگه دارد و یا گیاهان را از اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند.

مواد مغذی گیاهی موجود در عسل وظیفه دارند تا خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت ضد باکتری و ضد قارچ آن است. همچنین تصور می‌شود که عسل خام باعث تقویت سیستم ایمنی و ضد سرطان می‌شود. اما متاسفانه فرآوری‌های سنگینی که بر روی آن‌ها انجام می‌شود این مواد مغذی ارزشمند را از بین می‌برد.

همه چیز درباره‌ی عسل

5. کمک به مشکلات گوارشی

عسل‌ها گاهی اوقات برای درمان مسائل گوارشی مانند اسهال استفاده می‌شود، اگرچه تحقیقات زیادی برای اثبات این امر وجود دارد همچنین اثبات شده است که به عنوان درمان باکتری‌هایی موثر است که موجب زخم معده شده‌اند.

این ماد همچنین یک پروبیوتیک بسیار قوی است، به این معنی که باکتری‌های خوبی که در روده‌ها زندگی می‌کنند را تغذیه می‌کند، که نه تنها برای هضم بلکه برای سلامت کلی بسیار مهم است.

6. تسکین گلودرد

اگر شما در آغاز سرماخوردگی خود هستید و گلودرد دارید می‌توانید به طور کامل روی عسل‌ها حساب کنید. چرا که عسل یک درمان بسیار قدیمی برای گلودرد است. وقتی ویروس سرما به شما غلبه کرد بهتر است آن را با لیموی تازه و یا آب لیمو مخلوط کرده و میل نمایید.

این ماده‌ی مغذی به عنوان مهار کننده سرفه نیز عمل می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که عسل به همان اندازه که دکسترومتورفان، یک ماده اصلی در داروهای ضد سرفه موثر است این ماده نیز می‌تواند برای شما مفید واقع شود. برای این کار کافی است که تنها یک و یا دو قاشق چایخوری ، مستقیم بگیرید.

همه چیز درباره‌ی عسل

آیا عسل می‌تواند مضر باشد؟

عسل علاوه بر پروبیوتیک‌ها و مواد مغذی دیگر که درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم، عسل خام همچنین می‌تواند باکتری‌های مضر مانند کلستریدیوم بوتولینوم را به همراه داشته باشد. این به ویژه برای نوزاد خطرناک است. عسل خام را هرگز نباید به نوزادی کمتر از یک سال داد.

علائم این سم می‌تواند در نوزادان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یبوست
  • تنفس آرام
  • پلک‌های افتاده
  • از دست دادن کنترل سر
  • فلج قسمت پایین بدن
  • تغذیه ضعیف
  • بی حالی
  • گریه ضعیف

در بزرگسالان، این علائم می‌تواند شامل یک دوره کوتاه اولیه اسهال و استفراغ باشد، به دنبال یبوست و علائم شدید‌تر مانند تاری دید و همچنین ضعف ماهیچه وجود دارد. اگر بعد از خوردن عسل خام، هر یک از این علائم را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید.

البته این نکته را نباید فراموش کنیم که این مضرات تاکنون به شکل چشمگیری افزایش نیافته است چرا که خواص عسل کوهی وحشی آنچنان بالا است که می‌توانید آن را به جای تمام مواد مضر استفاده نمایید شما حتی می‌توانید عسل را جایگزین بسیاری از مواد قندی دیگر کنید و این مسئله را مطمئن باشید که می‌توانید با استفاده از عسل قند خود را پایین آورده و بسیاری از بیماری‌های دیگر خود را درمان کنید مطمئن باشید که اگر عسل برای شما مضر باشد پزشک شما این مسئله را برای شما بازگو می‌کند به همین دلیل هم می‌توانید این ماده ی مغذی را استفاده کنید و هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *