درمان با عسل

عسل همان طور که از در زمان‌های گذشته به عنوان دارو برای بیماری‌ها استفاده می‌شده است در زمان حاضر نیز از عسل طبیعی اصل برای بسیاری از بیماری‌ها و درمان آن نیز استفاده می‌شود.

درمان با عسل در طب سنتی و جدید

از خواص درمانی عسل در طب‌های قدیمی‌ و سنتی بسیار یاد شده است که برای درمان بیماری از آن استفاده می‌شود برای همین خاطر است که در آن زمان بسیاری از اطبا استفاده از عسل را توصیه کرده‌اند. همین طور این که عسل در قرآن نیز آمده است که ماده‌ای است که برای درمان از آن استفاده می‌شود و بسیار شفا بخش خواهد بود در قرآن نیز از نام عسل به عنوان ماده شفابخش یاد شده است.
بنابراین تأکیدات زیادی برای استفاده از بهترین عسل وحشی چه در کتب گوناگون و چه به استناد بسیاری از دانشمندان چه در زمان‌های گذشته و حال شده است و اهمیت آن را دو چندان خواهد کرد.

عسل و درمان

استفاده از دارو‌های صنعتی امکان بهبودی را صد در صد افزایش می‌دهند اما عوارضی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است هنگامی‌ که این عوارض ایجاد می‌شود ناراحتی‌های دیگری را نیز به همراه خود خواهد آورد.
با این همه استفاده از عسل باعث نخواهد شد که امراض دیگری وارد بدن شود و تنها خاصیت شفا بخشی را ایجاد خواهد کرد و مشکل دیگری را برای بدن به وجود نمی‌آورد.

تولید ضماد مناسب با استفاده از عسل

از عسل بیشتر برای ضماد استفاده می‌شده است البته این ضماد برای درمان‌های سطحی کاربرد دارد کاربرد‌های عسل بسیار زیاد است مانند این که برای کسانی که از بی خوابی رنج می‌برند نیز مناسب است. بنابراین برای درمان زخم نیز می‌توان از آن استفاده کرد البته باید عسل را موارد دیگری مخلوط کرد تا مایعی حاصل شود و از آن مایع برای درمان استفاده کرد.
بستگی به نوع بیماری که برای آن از عسل استفاده می‌شود موادی که باید با عسل‌ ترکیب شود متفاوت خواهد بود و برای هر درمانی از یک‌ ترکیب استفاده نمی‌شود. مهم‌ترین مزیت‌های عسل بی‌نظیر است، بنابراین بهتر خواهد بود که از عسل با ترکیب‌های متفاوت برای درمان بیماری‌ها استفاده کرد.

عسل و درمان

در برخی موارد نیز تنها باید از عسل به تنهایی استفاده کرد و هیچ ماده‌ای را با آن‌ ترکیب نکرد و یک دست از آن استفاده کرد. عسل برای درمان بیماری‌هایی که به خاطر سردی در بدن ایجاد شده‌اند نیز استفاده می‌شود به این خاطر که عسل به علت این که گرم است می‌تواند این خاصیت را داشته باشد و برای رفع سردی نیز از آن استفاده می‌شود.

ترکیب عسل با میوه مناسب

عسل کوهی وحشی با‌ ترکیب با میوه‌ها و گیاهان دارویی دیگر می‌تواند برای درمان بیماری‌های گوارشی نیز موثر و مفید باشد. بنابراین تنها جنبه خوراکی برای عسل وجود ندارد بلکه از آن برای درمان نیز استفاده می‌شود بنابراین جالب‌ترین نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که زنبورعسل به صورت خدادادی تمام این کار‌ها را انجام می‌دهد تا عسل به دست انسان برسد.
فرآیند بسیار پیچیده‌ای است اگر از منظر این که یک حشره کوچک با همکاری گل‌ها و به کمک خداوند و غریزه‌ای که خداوند در زنبور قرار داده است این کار انجام می‌شود می‌توان گفت که بسیار پیچیده است.
این هدف بسیار جای تامل دارد این که زنبورعسل بداند بر روی کدام گل باید بنشیند بسیار فوق العاده است این که زنبورعسل مسیر و راهی را که باید طی کند را می‌داند. با این حال تنها باید بر روی این مسائل تامل کرد و خدا را برای این همه نعمتی که داده است شکر کرد.

رنگ ایجاد شده برای عسل بر چه پایه‌ای است

شاید عسل را به رنگ‌های متفاوتی دیده باشید این رنگ‌ها مربوط به خوبی یا بدی عسل نمی‌باشد بلکه این عسل‌ها می‌توانند به میزان استفاده زنبور از گل باشد که به این رنگ‌ها در آمده است. در برخی از موارد رنگ عسل بسیار روشن است یا این که بسیار تیره است یا به رنگ‌های یشمی‌ می‌زند بنابراین این رنگ‌ها دلیل بر کیفیت عسل نیست. هیچ گاه رنگ را دلیل بر کیفیت عسل ندانید بلکه این رنگ‌ها همه برای گل‌هایی است که زنبورعسل از آن‌ها استفاده کرده است.
در برخی از موارد می‌توان با رنگ عسل تشخیص داد که زنبوعسل در کجا قرار داشته و از چه گل‌هایی استفاده کرده است و بیشتر می‌توان مکانی را که زنبور در آن وجود داشته است را از رنگ عسل متوجه شد.

مکان مناسب برای عسل

4 راز مهم در مورد شرایط نگهداری عسل وجود دارد که لازم است از آن مطلع باشید. حتی مکان‌های مختلفی که عسل در آن‌ها قرار دارد بر روی عطر و طعم عسل نیز می‌تواند تاثیر بگذارد و بر روی عسل‌ها تفاوت‌هایی را نیز ایجاد کند. البته بیشتر عسل‌هایی که در نواحی کوهستانی تولید می‌شوند رنگ‌های تیره‌ای دارند که بیشتر آن‌ها به رنگ سیاه هستند یا این که می‌توانند بیشتر به رنگ تیره باشند.
بنابراین به دنبال عسل‌های سیاه نگردید می‌توان منظور از عسل سیاه همان عسلی باشد که به رنگ تیره وجود دارد و از آن استفاده می‌شود این عسل‌ها نیز بیشتر در نواحی کوهستانی از آن‌ها استفاده می‌شود.
حتی عسل‌هایی که در نواحی کوهستان تولید می‌شوند می‌توانند از نظر طعم و عطر نیز با یکدیگر متفاوت باشند. بنابراین نباید ملاک را در عطر و طعم و یا رنگ قرار داد بنابراین برای تشخیص عسل خوب و مناسب و با کیفیت باید گزینه‌های دیگری را مورد بررسی قرار داد.
به طور مثال یکی از این گزینه‌هایی که می‌توان برای استفاده از عسل طبیعی استفاده کرد این است که از افراد معتبر برای خرید عسل استفاده کرد و به همه کسی اعتماد و اطمینان نکرد.
بنابراین سعی کنید که بیشتر از عسل کوهی اصل استفاده کنید و به سلامتی بدن خود اهمیت زیادی دهید تا این که بدن مقاومی‌ در برابر انواع بیماری داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *