درمان سرماخوردگی با عسل

عسل این ماده معجزه‌گر برای درمان بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی که معمولا بینی، گلو، سینوس‌ها را درگیر می‌کند، عالی است. درمان سرماخوردگی با عسل یک روش فوق‌العاده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی محققین و پزشکان در سراسر جهان تاثیرات عسل کوهی اصل را بر روی سرماخوردگی و آنفولانزا مشاهده کرده‌اند و به نتایج بسیار مهمی در این زمینه دست پیدا کرده‌اند.

نشانه‌های سرماخوردگی

از علائم سرماخوردگی که معمولا با گذشت یک تا سه روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی بروز می‌کند. البته این علائم ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد از جمله:

  • گلودرد
  • عطسه
  • آبریزش بینی
  • تب
  • ضعف بدنی
  • سرفه
  • بدن درد یا سردرد خفیف

فواید عسل برای درمان سرماخوردگی

بهترین عسل وحشی فواید درمانی بسیار زیادی دارد که می‌توان به از آن برای درمان سرماخوردگی استفاده نمود. عبارتند از:

  1. عسل و پیاز
  2. عسل و دارچین
  3. عسل، زنجبیل و لیمو
  4. فلفل سیاه و عسل
  5. عسل، لیمو و دارچین
  6. عسل و چای لیمو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. عسل و پیاز

این دو عنصر طبیعت خواص بسیار زیادی برای بدن دارند به خصوص اگر پیاز قرمز باشد باید آن را ابتدا پوست‌ کنده و رنده کنید تا زمانی که می‌جوید زیر دندان احساس کنید. سپس پیاز را با عسل ترکیب کنید. کمی صبر کنید تا هر دو با هم کاملا ترکیب شوند. سپس پیش از این خواب میل کنید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را بر روی بدن خود احساس کنید. با این روش سرماخوردگی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان خواهید نمود.

فواید عسل برای درمان سرماخوردگی

2. عسل و دارچین

یک روش درمانی خانگی استفاده از خاصیت عسل و دارچین است که برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر و مفید است. شما با استفاده از این دستورالعمل زیر می‌توانید سرماخوردگی خود را به راحتی درمان کنید.
با ترکیب سه تا پنج قاشق چایخوری دارچین به علاوه یک فنجان آب به مدت دقیقه اجازه دهید تا کاملا خیس بخورد، بعد از گذشت 15 دقیقه آن‌ها را از داخل آب بردارید.

3. عسل، زنجبیل و لیمو

دو قاشق چایخوری عسل، زنجبیل و لیمو به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. عسل همراه زنجبیل و لیمو داروی کاملا طبیعی برای بهبود سرماخوردگی است. داخل یک ظرف شیشه‌ای ¼ از لیمو را برش دهید و همراه با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل داخل شیشه بریزید. در پایان عسل را روی آن‌ها بریزید و چند ساعتی اجازه دهید تا مواد به همین حالت داخل ظرف بماند.

بعد از گذشت چند ساعت یک تا دو قاشق چایخوری آب گرم به محتویات ظرف اضافه کنید و در پایان نوش جان کنید. با این معجون شفابخش می‌توانید سرماخوردگی خود را بهبود بخشید.

4. فلفل سیاه و عسل

شاید جالب باشد که بدانید یکی از روش‌های خانگی برای درمان سرماخوردگی مخلوط فلفل سیاه و عسل است. با استفاده از این روش می‌توانید کلیه ناراحتی‌ها و عفونت‌های دستگاه تنفسی را کاهش دهید و همچنین برای برطرف نمودن سرفه و سرماخوردگی بسیار مفید و موثر است.

5. عسل، لیمو و دارچین

یکی از روش‌های درمانی استفاده از نوشیدن عسل و لیمو است برای این کار نصف لیمو را در ½ فنجان آب گرم مخلوط کنید همراه با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین به آن اضافه کنید تا خوب مخلوط شود، سپس آن را میل کنید و اثرات قابل ملاحظه‌ای آن را مشاهده کنید.

مزیت های عسل

6. عسل و سیر

استفاده نمودن از دو اکسیر بی‌نظیر به نام عسل کوهی وحشی و سیر که هر دو خاصیت ضدالتهابی و ضد باکتری دارند و موثر برای درمان سرماخوردگی است. یک قاشق سیر رنده شده را همراه با عسل مخلوط کنید.

7. عسل و چای لیمو

برای رفع باکتری‌ها و عفونت‌ها دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و میل نماید.

استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها

وجود آنتی‌بیوتیک‌ها برای بدن بسیار مفید و موثر هستند. زمانی که آنتی‌بیوتیک‌ها در برابر باکتری‌ها شروع رشد و مقاومت می‌کنند موجب می‌شوند که داروها در برابر باکتری‌ها مقاوم و بادوام نباشند. استفاده مداوم و زیاد از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث می‌شود که بیماری‌ها و مشکلات نیز به مراتب بیشتر نمایان شوند.

نکات مهم

عسل یک داروی خانگی موثر و مفید برای درمان سرماخوردگی است اما باید هشدارهای زیر را جدی بگیرید از جمله:

  •  پیش از دادن عسل به کودک خود حتما با پزشک مشورت کنید چون ممکن است کودک به داروهای طبیعی آلرژی داشته باشد.
  • برخی از افراد به عسل و دارچین حساسیت دارند و پیش از انجام درمان حتما از پزشک مشاوره بگیرید.
  • کودکان زیر دو سال بهتر است عسل مصرف نکنند چون ممکن است باعث بوتولیسم شوند که در نهایت منجر به مرگ کودک شما گردد.
  • برای درمان سرماخوردگی باید حتما از عسل خام و کاملا طبیعی استفاده کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *